شناسهٔ خبر: 67316291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سخنگوی دولت:

توسعه در دولت سیزدهم، محیط‌ زیست پایه بوده است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت صبح شنبه ۲ تیرماه در نشست خبری مشترک خود که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (علیه‌السلام) و گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه گفت: نوع نگاه دولت در توسعه و رشد و تحول‌آفرینی در حوزه سرمایه‌گذاری، مبتنی بر نگاه حمایتی از محیط زیست بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت صبح شنبه ۲ تیرماه در نشست خبری مشترک خود که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (علیه‌السلام) و گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه گفت: نوع نگاه دولت در توسعه و رشد و تحول‌آفرینی در حوزه سرمایه‌گذاری، مبتنی بر نگاه حمایتی از محیط زیست بوده است.


وی با اشاره به اینکه توسعه در دولت سیزدهم محیط زیست پایه بوده است، افزود: در برخی از ادوار شاهد توقف توسعه به بهانه محیط زیست و یا تخریب محیط زیست به بهانه توسعه بودیم. دولت سیزدهم در عین حفاظت از منابع محیط زیستی، به توسعه توجه کرده و چرخش نگاه به سمت صیانت از منابع محیط زیست در عین بهره‌برداری از آن بوده است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه مجموعه وزارت نفت در طول مدیریت دولت سیزدهم، کاملا نوآور بود و اقدامات و ایده‌های جدید در دستور کار بود، اظهار کرد: ذخیره سازی گاز و خط انتقال فرآورده برای نخستین بار اتفاق افتاد. ۱۷ هزار تانکر در کشور داریم که گاهی تاثیرات مخرب دارند، که به سمت خط انتقال فرآورده حرکت کردیم. وزارت نفت همچنین در حوزه‌های فرهنگی و مسئولیت اجتماعی پیشرو بودند، در حوزه فیلم‌سازی هم تلاش کرده که یادآور تلاش‌های وزارت نفت در دوران جنگ بوده است.


بهادری جهرمی افزود: در جمع‌آوری گازهای فلر و از بین بردن آثار آن که نتیجه آن کاهش آلودگی محیط زیست بود، این وزارت خانه نوآور بود. در حوزه حمایت از جوانان نخبه، وزارت نفت رتبه‌های برتر را کسب کرده است، فاز ۱۱ پارس جنوبی که حدود ۲۰ سال معطل شرق و غرب مانده بود، در دولت سیزدهم با تکیه بر جوانان نخبه ایرانی فعال شد.


وی با بیان اینکه همکاری و تعامل فرابخشی وزارت نفت با سایر بخش‌ها بسیار مثبت بود، گفت: در فصل اوج مصرف برق هستیم و نمای بیرونی این است که شاید فقط وزارت نیرو محور اصلی این موضوع باشد، اما همکاری فرابخشی در تغییر ساعت کاری و تامین سوخت نیروگاه‌ها نیازمند همراهی بخش‌های مختلف از جمله وزارت نفت است.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یکی از یادگارهای شهید رئیسی کالابرگ‌هایی برای تأمین معیشت مردم در دهک‌های پایین بود که در قوانین بودجه آن پیش‌بینی نشده بود. برای تأمین منابع این موارد وزارت نفت پیشرو بود.


بهادری جهرمی با بیان اینکه سازمان محیط زیست همواره یار و همراه همه بخش‌ها برای توسعه و حمایت از منابع زیست محیطی بوده است، گفت: شهید رئیسی همیشه تاکید می‌کرد توسعه فرع بر محیط زیست است. همچنین تسریع در اقدامات، مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود و همین مسئله موجب حجم مضاعف فعالیت سازمان محیط زیست شد و این سازمان در کمیسیون‌ها حضور داشت و در حوزه تصمیم‌گیری‌ها در کمیسیون‌های مختلف پایه تصمیم‌گیری‌ها بود.


سخنگوی دولت اضافه کرد: رویکرد سازمان محیط زیست در دولت سیزدهم، مشارکتی و مردم پایه بوده است. همه ارگان‌های دولت با رویکرد همگرا به همکاران محیط زیست تبدیل شدند. در طول این سه سال حفظ تالاب‌ها و دیپلماسی محیط زیست هم فعال شد.


گفتنی است، در این نشست ابتدا وزیر نفت و رئیس سازمان محیط زیست، گزارشی از عملکرد دستگاه متبوع خود در دولت سیزدهم ارائه کردند و سپس به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ گفتند.

نظر شما