شناسهٔ خبر: 67315662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: اعضای کانون‌های مساجد به پرشور کردن انتخابات کمک کنند

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه خطاب به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: اعضای کانون‌ها می‌توانند سهم زیادی در پرشور کردن انتخاباتی آگاهانه داشته باشند و همیار شهید رییسی باشند.

صاحب‌خبر -

محمدطیب صحرایی روز شنبه در آیین افتتاح طرح ملی(مسجد کانون نشاط) ویژه اوقات فراقت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: همه ما نسبت به سرنوشت جامعه موظفیم و هرکدام ما می توانیم در راه شهید رییسی قدم برداریم.

وی افزود: بچه های ما همانگونه که برای حفظ جان مردم و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی همیار پلیس شدند الان هم می توانند همیار شهید رییسی باشند تا راه خدمت او تداوم یابد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: پیامبر ما مسجد را فقط به عنوان نمازخانه نمی دید بلکه مسجد پایگاه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و سیاسی می تواند باشد.

صحرایی مسجد را ستون فقرات جامعه اسلامی دانست و افزود: باید تلاشمان روشن ماندن چراغ مساجد باشد و برای همین به مسجد محلات و روستاها باید اولویت بدهیم.

استاندار کرمانشاه بر لزوم ساخت مسجد نیز اشاره کرد و گفت: در جاهایی که مسجد نداریم باید به مسجد سازی کمک کنیم و حتی می توان مسجدهای ۱۰۰ متری ساخت که منشاء نورانیت و تحول فکری معنوی افراد باشند.

صحرایی تصریح کرد: مساجد باید در ابعادی ساخته شوند که مردم توان پشتیبانی ساخت آن را داشته باشند.

وی همچنین گفت: در برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مساجد باید نیازهای استان و محیط زندگی در اولویت باشد.

صحرایی بیکاری را اصلی ترین آسیب استان کرمانشاه برشمرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در تقویت فرهنگ کار به خصوص کار دسته جمعی و مهارت آموزی فعال باشند.

در این جلسه حجت الاسلام جواد جلالی مدیر هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز گفت: ما ۶۰۰ کانون اسمی داریم که بسیاری از آنها از ایام کرونا به بعد به اغما رفته اند و هنوز هم خوشان را بازیابی نکرده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی (مسجد کانون نشاط) بیان کرد: در سنگر مساجد شروع به فعالیت برنامه های تابستانی کرده ایم تا اوقات فراقت جوانان با برنامه های متنوع پر شود.

نظر شما