شناسهٔ خبر: 67314938 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

جامعه کبیره؛ گنجینه امیرمؤمنان شناسی

اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید براینکه زیارت نامه جامعه کبیره گنجینه امیرمومنان(ع) شناسی است، گفت:

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در شب ولادت امام هادی(ع) جلسه تفسیر آیه ۴۴ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: علاوه بر احادیث و روایات بر جای مانده از امام هادی(ع)، امامت و زیارت جامعه کبیره دو گنجینه فوق العاده با ارزشی است از این امام برای شیعه به یادگار مانده است.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره یک کلاس بسیار فوق العاده و با ارزش در ارتباط با امام و شناخت امام و جایگاه امام و صفات امام است و از ارزش بالایی برخوردار است.

امام جمعه موقت کاشان از زیارت ویژه امیرمومنان(ع) به عنوان یک زیارت نامه بسیار مفصل از امام هادی(ع) که حضرت امیرمومنان(ع) را با زیارت نامه جامعه کبیره زیارت کرد، چرا که در این زیارت نامه فضائل امیرمومنان است.

وی ادامه داد: آیات و روایاتی برای حضرت در قرآن برای فضائل امیرمومنان(ع) است، از این رو حضرت در زیارتنامه مفصل تاریخی از زندگی امیرمومنان(ع) که بر آن حضرت گذشته در این زیارت نامه بیان کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه زیارت نامه جامعه کبیره گنجینه‌ای برای امیرمومنان(ع) شناسی است، اظهار داشت: با جهاد تبیین باید اهل بیت(ع) را به عنوان فرزند رسول الله به دنیا معرفی و حق مطلب را در این زمینه ادا کرد. 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه تفسیر آیه ۴۴ و ۴۵ سوره ابراهیم گفت: هشدار‌های قرآنی عمومی است چرا که قرآن کتاب هدایت برای همه مردم بوده و هشدار‌های قرآنی نیز عمومی است./۱۳۰۷/

نظر شما