شناسهٔ خبر: 67314881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

شاخص توسعه انسانی ایران بین کشورهای جهان به رتبه 70 رسید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس آمار سازمان ملل، شاخص توسعه انسانی کشور ایران بین کشورهای جهان به رتبه 70 رسیده است. ایران با رسیدن به این رتبه به وضعیت مثبت خود بازگشت و این اتفاق یک دستاورد ارزشمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود منظور در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان مرکزی، افزود: روند شاخص توسعه انسانی ایران در 3 دهه اخیر همواره صعودی بود، اما در سال‌های گذشته این شاخص نزولی شد. با این حال در بازه زمانی 3 سال اخیر با اتخاذ سیاست‌های حمایتی این شاخص به وضعیت مثبت بازگشت.

وی با تأکید بر اینکه دولت‌ها تغییر می‌کنند اما سیاست‌های نظام ثابت است، ادامه داد: سیاست نظام سیاست امید به آینده و پیام نظام، عزت، اقتدار و خدمت‌گذاری به مردم است. اگر هر شرایطی در کشور اتفاق بیفتد مسیر نظام جمهوری اسلامی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: این سازمان همواره در کنار بخش‌های دولت بود و در سال جهش تولید، برنامه تفصیلی در سازمان شد که بر اساس آن و با حمایت‌های مالی، فرایند تکمیل طرح‌های مختلف نیمه‌تمام بر اساس اولویت شتاب گرفت و تعدادی نیز بهره‌برداری شد.

منظور تصریح کرد: امروز در مجموع،  678 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور به بهره‌برداری رسید. اکنون سطح خدمات بهداشتی و درمانی کشور به سطح کشورهای پیشرفته رسیده است. به لحاظ ارائه خدمات جزء کشورهای خوب محسوب می‌شویم و خدمات بهداشتی و درمانی کشور ارتقای مناسب و درخوری داشته است.

وی بیان داشت: ارزش تمامی پروژه‌های بهداشتی و درمانی که امروز به صورت همزمان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید را 300 هزار میلیارد ریال عنوان کرد. سرانه بیمارستانی کشور در گذشته به ازای هر یکهزار نفر 2.4 درصد بود و در حال حاضر با بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی به به 2.8 درصد رسیده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه امروز در استان مرکزی بالغ بر 48 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری رسید، تأکید کرد: بیمارستان ولیعصر اراک یکی از این پروژه‌ها بود که مطالعات آن از سال 1383 انجام و عملیات اجرایی آن سال 1387 آغاز شد.

منظور ابراز داشت: علاوه بر بیمارستان ولیعصر، فاز سوم تخصصی جراحی سرطان بیمارستان آیت‌اله خوانساری، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی و مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه‌الزهرا نیز در استان مرکزی و در شهر اراک به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: مجموع تمامی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی تاکنون 1450 تخت بود. اکنون با اضافه شدن 750 تخت بیمارستانی در طرح‌های بهداشتی و درمانی این استان، 50 درصد به ظرفیت تخت‌های بستری استان افزوده شد. ارزش هر تخت 100 میلیارد ریال برآورد می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما