شناسهٔ خبر: 67314811 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تعریف جالب سرمربی پرتقال از رونالدو

 سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال می‌گوید که کاپیتان ۳۹ ساله این تیم به‌اندازه کافی آمادگی دارد تا در یورو ۲۰۲۴ به دفعات ۹۰ دقیقه کامل بازی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین ، روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی پرتغال با تمجید از تجربه و روحیه قهرمانی کریستیانو رونالدو مدعی شد که کاپیتان تیم تحت هدایتش آماده است تا در تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۴ به طور کامل بازی کند.

رونالدوی ۳۹ ساله در پیروزی ۲ بر یک پرتغال برابر جمهوری چک در نخستین دیدار این تیم در یورو به طور کامل بازی کرد. مارتینز در واکنش به این پرسش که آیا منطقی است که رونالدو را ۹۰ دقیقه به میدان بفرستد، گفت: آیا می‌دانید که رونالدو فصل قبل چند دقیقه بازی کرد؟ او باتجربه است و هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال وجود ندارد که ۶ بار در یورو بازی کرده باشد.

وی افزود: باید درک کنیم که یک بازیکن با خود چه آورده‌ای دارد. کریستیانو با خود تجربه، فرصت گلزنی و فضاسازی می‌آورد. او در تیم ملی است چون شایستگی دارد. فقط اندکی نگاه کنید و ببینید که او در رقابت‌های قبلی چه عملکردی داشته است!

رونالدو در نخستین فصل کامل حضورش در لیگ عربستان به همراه النصر با ۳۵ گل، رکوردشکنی کرد و هم‌اکنون با ۱۳۰ گل برترین گلزن تاریخ رقابت‌های بین‌المللی است.

مارتینز با تمجید از عملکرد اخیر رونالدو اضافه کرد: او خیلی منظم، سختکوش و یک قاتل واقعی درون محوطه جریمه است. او فضا را باز می‌کند. گلزنی کنسیسائو(بازیکن پرتغال) به خاطر فضاسازی کریستیانو در محوطه جریمه بود. ما متمرکز هستیم و در برنامه‌مان در محوطه جریمه رقبا، رونالدو بازیکن مهمی است.

کنسیسائو درباره گلزنی کنسیسائو مقابل چک و اینکه آیا او لایق فیکس بازی کردن مقابل ترکیه است، گفت: غیر از دروازه‌بان‌ها، ۲۳ بازیکن داریم که ۱۰ نفر را در ترکیب ۱۱ نفره قرار می‌دهیم و تیمی داریم که کار را تمام می‌کند. مهم این است که همه به وقت نیاز آماده باشند. در بازی برابر چک دیدید که او وارد زمین شد و نشان داد که چرا به تیم ملی پرتغال دعوت شده است.

تیم ملی پرتغال از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز به مصاف ترکیه می‌رود.

نظر شما