شناسهٔ خبر: 67326552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اسکاتلند - مجارستان رسمی شد | یک تیم شانس صعود دارد!

تیم‌های فوتبال مجارستان و اسکاتلند امروز در آخرین بازی خود از مرحله گروهی یورو 2024 درحالی به مصاف هم می‌روند که یک تیم شانس بیشتری برای صعود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجارستان ۲شکست با اختلاف ۲گل مقابل سوئیس و آلمان متحمل شده ولی اسکاتلند یک تساوی دارد و شانس بیشتری برای صعود.

اسکاتلند در ۲دیدار از ۳دیدار بین‌المللی اخیر خود با مجارستان پیروز شده و یک‌بار باخته.

مجارستان در ۸بازی متوالی قهرمانی اروپا بدون برد بوده؛ ۴شکست و ۴تساوی.

از آغاز سال۲۰۲۳، مک‌تومینای ۸گل در ۱۰بازی ملی به ثمر رسانده و او تنها یک گل کمتر از مجموع گل‌های سایر بازیکنان اسکاتلندی در این دوره (۹گل) دارد. این هافبک دفاعی همچنین ۴شوت از ۱۳شوت اسکاتلند در یورو۲۰۲۴را به تنهایی زده و ۸ضربه از ۲۷ضربه او داخل محوطه جریمه بوده است.

اسکاتلند به‌دنبال نخستین صعود تاریخ خود به مرحله‌حذفی یورو یا جام ملت‌های اروپاست. این تیم در تاریخ این رقابت‌ها فقط ۲برد در بازی سوم مراحل گروهی به‌دست آورده‌ است؛ سال ۱۹۹۲شوروی (با نام کشورهای مشترک‌المنافع در آن سال) را ۳بر صفر برد و سال ۲۰۰۲هم یک بر صفر سوئیس را شکست داد.

مجارستان زیرنظر مارکو روسی بعد از پیروزی ۲بر صفر مقابل اتریش در بازی افتتاحیه خود در یورو۲۰۱۶، تاکنون در ۸بازی متوالی قهرمانی اروپا، بدون برد (۴تساوی و ۴شکست) بوده.

این نخستین دیدار رقابتی اسکاتلند و مجارستان است. تمام ۹دیدار قبلی آنها بازی‌های دوستانه بود (۳برد برای اسکاتلند، ۴برد برای مجارستان و ۲تساوی).

نظر شما