شناسهٔ خبر: 67314310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟

زیبایی مفهوم پیچیده‌ای است؛ عده‌ای می‌گویند زیبا بودن چیزی بستگی به دیدگان بیننده دارد. با این حال اکثر گربه‌های اهلی مطابق با استانداردهای هر کسی زیبا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گربه‌ها به‌عنوان تنها گونه‌های اهلی‌شده از خانواده گربه‌سانان، شخصیتی جذاب، همراه و مهارت‌های موش‌گیری دارند. آنها چشمانی زیبا، خزی نرم، چهره‌ای متناسب و اندامی ظریف دارند. آنها زمانی که حرف از مراقبت از خود می‌شود، دقیق هستند، بنابراین بسیار تمیز هستند. با در نظر گرفتن همه چیز، گربه ها یکی از زیباترین حیوانات جهان هستند.

در این گزارش به ده گونه از زیباترین گربه‌های جهان پرداخته شده است:

گربه ترکیه‌ای آنگورا (Turkish Angora)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه آنگورا ترکیش سفید

گربه آنگورا ترکیه‌ای، موجودی با پوشش ابریشمی و دم دراز است که باید در فهرست مدعیان عنوان "زیباترین گربه جهان" قرار گیرد. این گربه خانگی نمونه ظذیف یال شیر را در دور گردن خود دارد. آنگورای ترکی علاوه بر زیبایی ظاهری و جایگاهش به عنوان یکی از زیباترین نژادهای گربه، تاریخچه جالبی نیز دارد. این نژاد از ایران و ارمنستان می‌آید. در دهه ۱۵۰۰، گربه به اروپا منتقل شد. این امر با انتقال آن به ایالات متحده در اواخر دهه ۱۷۰۰ دنبال شد.

در دهه ۱۹۰۰، دولت ترکیه به دنبال حفظ برتری پوشش سفید این نژاد و اجتناب از ترکیب شدن آن با نژادهای دیگر بود و بر این اساس برنامه پرورش آنگورا در باغ وحش آنکارا بر این اهداف متمرکز است.

گربه ایرانی (Persian)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه ایرانی نارنجی

رنگ‌بندی گربه‌های ایرانی بسیار متنوع است؛ اما گفته می‌شود زیباترین رنگ این نژاد، تماما سفید است که اغلب در تبلیغات غذای گربه در سراسر دنیا دیده می‌شود. این گربه اهلی که توسط بسیاری از مردم به عنوان زیباترین گربه در جهان شناخته می‌شود، معمولاً حالتی شیرین در صورت گرد خود با پوزه کوتاه دارد. پوشش آنها سبک است و مانند یال شیر از نوک بینی تا انتهای دم آن‌ها، جریان دارد.

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه ایرانی سفید

گربه‌های ایرانی اولین‌بار در حدود سال ۱۶۲۰ از ایران وارد ایتالیا شدند. در دهه ۱۸۰۰، تمام اروپا و انگلیس آنها را در صدر فهرست زیباترین نژادهای گربه گذاشته بودند.

گربه سیامی (Siamese)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه قهوه‌ای سیامی با چشمان آبی

گربه سیامی یکی از شناخته‌شده‌ترین نژادها با بدن بژ متمایز و رنگ قهوه‌ای تیره تا سیاه روی صورت، دم و ساق پا است. آنها همچنین به دلیل صدای خود مشهور هستند. گربه‌های سیامی واقعاً صدای خود را دوست دارند!

گربه‌های سیامی دارای سرهای مثلثی با گوش‌های بزرگ و نوک تیز هستند. در کشور مادری خود تایلند، آنها حیوانات خانگی خانواده سلطنتی بودند. آنها وظیفه مهم نگهبانان کاخ را به لطف صدای خود بر عهده داشتند.

گربه اوسی‌کت (Ocicat)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ اوسی‌کت زیبا در استودیوی عکاسی

اوسی‌کت، یک گربه خانگی خالدار پلنگی است که به نظر می‌رسد متعلق به طبیعت است. اما اوسی‌کت از ابتدا اهلی و خال‌خالی بوده است؛ نقاط روی بدن آن نه برای استتار، بلکه به این دلیل که انسان‌ها ظاهر وحشی را دوست دارند. این گربه مو کوتاه به دلیل پوست طرح‌دار زیبا، پاهای بلند، چشم‌های بادامی، بدن براق، پنجه‌های بیضی شکل و دم بلندش به راحتی یکی از زیباترین گربه‌ها است. این نژاد در دهه ۱۹۶۰ در میشیگان به وجود آمد.

گربه کورنیش‌رکس (Cornish Rex)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه کورنیش رکس از نظر بسیاری زیباترین گربه جهان است.

کورنیش رکس از نظر بسیاری زیباترین گربه جهان است، اما از نظر دیگران یکی از زشت‌ترین گربه‌های جهان است. این نژاد مانند دیگر گربه‌های اهلی مو ندارد. در عوض پوشش بدن آن از موهای کرکی بسیار نرم و کوتاه تشکیل شده است. بدن آن عضلانی است و بینی آن برجسته است و گونه‌های بلند و چشم‌های بادامی دارد.

گربه بمبئی (Bombay)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه بمبئی

گربه بمبئی دارای چشمان سبز پهن است. رنگ متمایز آنها باعث می‌شود گربه بیشتر شبیه پلنگ وحشی باشد تا حیوان اهلی و به نظر می‌رسد همیشه آماده شکار است. درخشش کت مشکی آنها باعث می‌شود، گربه‌های بمبئی در حین حرکت حتی زیباتر به نظر برسند.

گربه مین‌کون (Maine Coon)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه مین‌کون

مین کون در این فهرست از زیباترین نژادهای گربه به دلیل اندازه‌اش است. این یک گربه بزرگ می‌تواند بیش از ۹ کیلوگرم وزن داشته باشد. پوشش کرکی و دم ضخیم آن باعث شده است که حیوان از نظر اندازه و زیبایی چشمگیر به نظر برسد. همچنین بیش از ۷۰ تنوع رنگی برای این گربه زیبا وجود دارد.

مین کون به عنوان گربه نیوانگلند شناخته می‌شود، به دلیل پوشش رطوبت‌گیر خود که به خوبی برای زمستان‌های شمال شرقی مناسب است، پرورش داده شد. پوشش آن حتی در گوش و بین انگشتان پایش نیز دیده می‌شود که به گرم نگه داشتن آن در دماهای پایین کمک می‌کند. دم ضخیم آنها به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های گرم‌کننده عمل می‌کند و مانند پتویی برای خواب به خوبی در اطراف بدن پیچیده می‌شود.

گربه حبشی (Abyssinian)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه حبشی

گربه حبشی یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین نژادهای گربه در جهان است؛ آنها همچنین به عنوان ۵ نژاد برتر در ایالات متحده و یکی از انتخاب‌های برتر به عنوان حیوانات خانگی شناخته می‌شوند. این گربه خیره‌کننده با پوشش ابریشمی، چشم درشت و گوش درشت رنگ بدن شیر ماده را دارد. همچنین می‌تواند قرمزتر به نظر برسد.

گربه آبی روسی (Russian Blue)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه آبی روسی

گربه آبی روسی نقره‌ای و خاکستری است و چشم‌هایی زمردی دارد. منشا این نژاد شمال روسیه است و زمانی تقریباً منقرض شده بود. اما در دهه 1960، آمریکایی‌ها به این گربه‌ها علاقه پیدا کردند و شروع به واردات آنها از کشورهای اسکاندیناوی برای پرورش کردند. آبی روسی علاوه بر اینکه یکی از زیباترین نژادهای گربه است، یکی از باهوش‌ترین و بازیگوش‌ترین گربه‌ها نیز هست.

گربه جنگلی نروژ (Norwegian Forest)

شما نظر دهید/ زیباترین نژاد گربه کدام است؟ گربه جنگلی نروژی

زیباترین گربه جهان احتمالاً گربه جنگلی نروژ است؛ این نژاد بزرگ بسیار اجتماعی است و در داخل خانه و نزدیک به صاحبان انسان و سایر حیوانات خانگی همراهش بهترین عملکرد را دارد. آنها گربه‌های باهوشی هستند که عاشق بازی با اسباب بازی‌ها هستند و روزهای تنبل چرت زدن را با جهش‌های گاه به گاه می‌گذارند. اعتقاد بر این است که گربه جنگلی نروژی نژادی بود که وایکینگ‌ها در کشتی‌ها برای صید موش نگهداری می‌کردند.

منبع: AZANIMALS

۲۲۷۲۲۷

نظر شما