شناسهٔ خبر: 67314249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نقشه راه یزد نوین، مهم‌ترین عامل کارآفرینی توجه به دانش بنیان‌ها است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یز‌د، سند یزد نوین را نقشه راه رونق کسب و کار‌ها در استان دانست که مهم‌ترین شاخصه آن توجه به دانش بنیان‌ها است.

صاحب‌خبر -

در نقشه راه یزد نوین، مهم‌ترین عامل کارآفرینی توجه به دانش بنیان‌ها است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری در رویداد چگونه بدون سرمایه کارخانه‌دار شویم، در جمع دانشگاهیان آزاد اسلامی یزد، نیت‌ها را بسیار مهم برشمرد و اذعان کرد: کارآفرینی یک لحظه خوش گذرانی اتفاقی و هوس نیست، بنابراین بایستی با نیت خدایی شروع کرد. نیت مانند بذر است، اگر زمین عالی، باغبان خوب و آبیاری درست انجام شود ولی در زمین بذر مناسب کاشته نشود نمی‌توانیم محصول خوبی برداشت کنیم.
دهقانی اشکذری عامل دوم را خود فرد کارآفرین دانست و اذعان کرد: تا خودمان را پیدا نکردیم دست به کار نشویم، خودشناسی را در خودمان تقویت کنیم و بدانیم، روح چه کسی در ما دمیده شده است، ما فناناپذیریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اذعان کرد: مسئله اصلی در راه‌اندازی کسب و کار فروش است. ما به سرعت در حال دیدن مرگ کسب و کار‌ها و بوجود آمدن کسب و کار‌های جدید هستیم. با نقشه‌های قدیمی نمی‌توانیم راه درست را انتخاب کنیم. استان یزد، دارای سند یزد نوین است که مهم‌ترین شاخص کارآفرینی آن، دانش بنیانی است.
کارآفرین برتر استان یزد، عامل چهارم را مدل کسب و کار برشمرد و گفت: مدل کسب و کار‌ها به شدت عوض شده است، یک زمانی رستوران داری و غذاپزی سود خوبی داشت، در حال حاضر با استفاده از سایت بین نیاز غذای مردم در شهر‌های بزرگ و مادران خانه داری که غذا پخت می‌کنند می‌توان ارتباط برقرار کرد و سود شایانی کسب کرد.
وی ادامه داد: آخرین گام وارد میدان عمل شدن است، انسان‌ها وقتی وارد فضای کسب و کار شدند، در آن محیط، رشد می‌یابند که به قول معروف از تو حرکت از خدا برکت؛ همان تفسیر مدل اثرساز است.
محمدرضا دهقانی اشکذر افزود: کشور ما گلستان فرصت‌ها و کارآفرینی است، جهان به شدت شاهد اتفاقات پیچیده است، اما در حوزه کسب و کار بایستی جهانی فکر کرد و منطقه‌ای عمل کرد.

نظر شما