شناسهٔ خبر: 67313933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه استان گلستان خبرداد

چتر حمایتی کمیته امداد بر سر ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان گلستان از حمایت ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علیرضا نوری، رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان گلستان گفت: ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده با مشارکت مراکز بهداشتی استان در سال ۱۴۰۲ شناسایی و به این نهاد معرفی شدند.

نوری افزود با اشاره به طرح دولت برای حمایت از مادران باردار و شیرده گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با معرفی مادران باردار و شیرده دارای شاخص های سوء تغذیه از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و با همکاری بنیاد مستضعفان ، افراد مشمول بر اساس آزمون وُسع(دهک ۱ تا ۵ درآمدی)نیازمند حمایت، شناسایی و خدمات سبد غذایی در قالب شارژ بن کارت غیرنقدی  با مبلغ سرانه ۳۵۰ هزار تومان طی ۱۲ دوره  بهره مند می شوند .

وی درباره نحوه اجرای این طرح بیان کرد: در این راستا تعداد۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده دارای شاخص های سوء تغذیه با اولویت مناطق محروم ، کم برخوردار و حاشیه نشین،  از سوی تیم سلامت مرکز بهداشت طبق سهمیه اعلامی دفتر بهبود تغذیه مشمول این طرح شدند

نوری تصریح کرد: این افراد شامل کلیه نیازمندان دهک های ۱ تا ۵ جامعه هستند که با معرفی وزارت بهداشت و درمان از زمان شروع بارداری تا ۲۴ ماهگی شیردهی کودک ، مورد حمایت قرار می گیرند .

نوری درباره نحوه اطلاع رسانی به مادران مشمول این طرح توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،  پس از شارژ بن‌کارت‌ها، جهت اطلاع‌رسانی و خرید از فروشگاه‌ها، به مادرانِ مشمول پیامک ارسال می‌شود.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸ میلیارد تومان در قالب شارژ بُن کارت ۱۹۰۰ مادر باردار و شیرده در استان گلستان هزینه شد.

نظر شما