شناسهٔ خبر: 67313927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی گلستان:

۲۲۰ میلیون قطعه بچه میگو در مزارع پرورش گمیشان رهاسازی شد

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به استقبال پرورش دهندگان میگو از فعالیت در تولید این آبزی گفت: ۲۲۰ میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو) در ۸۰ مزرعه پرورش میگوی مستقر در سایت چهار هزار هکتاری گمیشان رهاسازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علی کاووسی  گفت : رهاسازی پست لاروها در مزارع پرورش میگو تا میانه تیر ادامه دارد و برآورد می‌شود ۱۱۵ مزرعه با پرورش ۳۰۰ میلیون قطعه پست لارو ایجاد شود.

به گفته وی سال قبل ۲۶۰ میلیون پست لارو در ۱۰۳ مزرعه پرورش میگوی گمیشان رها سازی شد که نتیجه آن تولید ۳ هزار و ۷۰۰ تُن میگو بود.

کاووسی یادآور شد: شرایط بهداشتی با نظارت کارشناسان این اداره کل برای پرورش میگو در سایت گمیشان فراهم است.

پیشتر مدیرکل شیلات گلستان از انتقال ۱۸۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه لارو میگو برای ذخیره‌سازی و رهاسازی در استخرهای آماده شده مجتمع میگو گمیشان در سال زراعی جاری خبر داده بود.

اسماعیل جباری هدفگذاری تولید میگوی گلستان در سال جاری را تولید بیش از چهار هزار تُن میگو اعلام کرد.

تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور به مساحت چهار هزار هکتار در ۱۰ کیلومتری ساحل گمیشان قرار دارد که از یک دهه پیش با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

بیش از ۸۰ درصد میگوهای گلستان پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی‌پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

براساس مطالعات صورت گرفته شیلات گلستان، با بهره‌برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار طی برنامه‌ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

نظر شما