شناسهٔ خبر: 67313592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ۶۷۸ طرح‌ بهداشتی و درمانی در کشور

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز ۶۷۸ طرح وزارت بهداشت به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد که ۴۸ طرح مربوط به شهرستان اراک و استان مرکزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در جمع خبرنگاران در اراک در حاشیه آئین افتتاح همزمان پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح کلان بیمارستان دولتی ولی‌عصر (عج) و سه بیمارستان مشارکتی خیر ساز و دولتی و یک مرکز دیالیز در دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: در مجموع امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی در استان مرکزی افتتاح شد که با این روند، در دولت سیزدهم سرانه تخت‌های بیمارستانی افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: امروز ۶۷۸ طرح وزارت بهداشت به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد که ۴۸ طرح مربوط به شهرستان اراک و استان مرکزی است.

منظور با اشاره به افتتاح ابر پروژه بیمارستان ولیعصر اراک اضافه کرد: سه بیمارستان مشارکتی خیر ساز و دولتی و یک مرکز دیالیز هم در اراک به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ارزش روز سرمایه‌گذاری طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی حدود ۷.۵ همت برآورد شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: قرار بود این پروژه با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما امروز به نیابت از شهید جمهور حضور پیدا کردم که امید می‌رود در دولت چهاردهم راه سازندگی و ارائه خدمت به مردم تداوم یابد.

افتتاح ۳ طرح درمانی در اراک

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در دو سال گذشته شاهد اتفاقاتی بسیار خوبی در دولت سیزدهم در بخش درمانی بوده‌ایم.

علیرضا امانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم طرح‌هایی از جمله درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و سایر اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شد اظهار کرد: امروز بیمارستان ولیعصر، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان سینا آشتیانی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: افرادی ما را در ساخت و ساز مراکز درمانی یاری کردند و برخی هم در مقابل ما ایستادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر مگا پروژه است تصریح کرد: ممکن است تا دو ماه نیز جزئیات انتقال این بیمارستان ادامه داشته باشد.

امانی با اشاره به کوتاهی پیمانکار قبلی بیمارستان ولیعصر و محکوم شدن این پیمانکار به پرداخت خسارت گفت: افرادی ما را متهم می‌کنند که این افتتاح نمادین است، اما مردم مؤمن، بصیر و فهیم ما و بخوبی می‌دانند واقعیت چیست.

نظر شما