شناسهٔ خبر: 67313400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از ۱۰ صادر کننده برتر استان همدان

در گروه کالایی، صنایع معدنی، تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان از ۱۰ صادرکننده برتر استان همدان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از ۱۰ صادر کننده برتر استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه تجارت در گروه کالایی، صنایع معدنی، تبدیلی کشاورزی، شیمیایی گفت: برای دستیابی به رشد در صادرات کالا باید زیرساخت‌های صادراتی تغییر و تحول اساسی یابد و نگاه صادرکننده نسبت به بازار‌های صادراتی و نحوه صادرات تغییر کند. 

اکبر گداری افزود: سازمان توسعه تجارت ۲۵ رایزن اقتصادی دارد که اطلاعات آنها به صورت کامل در سایت این سازمان ثبت شده و هر یک از صادرکنندگان می‌توانند با رایزن‌های اقتصادی در ارتباط باشند و در جریان اطلاعات اولیه مربوط به کشور‌های هدف صادراتی قرار گیرند.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار هم گفت: با تقویت ناوگان حمل و نقل بین المللی در استان همدان و حمایت این مجموعه از سوی اتاق بازرگانی و دستگاه‌های استانی، محصولات صادراتی می‌تواند مستقیم از همدان به کشور‌های هدف صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان هم گفت: محصولات صادراتی برتر استان در گروه کالایی صنایع تبدیلی کمپوت و کنسرو، محصولات معدنی غیرفلزی و فرآوری شده، سیمان و کلینکر، مواد معدنی، محصولات شوینده، مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی، رنگ و رزین و چسب، و مصنوعات پلیمری قرار دارند. 

رحیم مرتضایی بابیان اینکه هزارو ۸۶۰ شرکت دراستان همدان توانایی تولید کالا‌های مختلف را دارند افزود: در این شرکت‌ها ۲۰۹ قلم کالا تولید و به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

نظر شما