شناسهٔ خبر: 67313293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خودکفایی در تولید خوراک دام و طیور امکان‌پذیر است

معاون بهبود تولیدات دامی استان مازندران گفت: ایجاد خودکفایی با تولید خوراک دام و طیور از برنامه‌های اصلی کشاورزی است و افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام و طیور در استان می‌تواند مازندران را به خودکفایی کامل در این زمینه برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد مهدی عباس زاده؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تولید خوراک دام شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی گفت: 67 واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان در استان مازندران فعالیت می‌کند و ظرفیت کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان حدود دو میلیون و نهصد هزار تن خوراک آماده دام و طیور است.

وی افزود:  استان مازندران دارای 9 واحد پروانه‌دار پرورش بز با ظرفیت بیش از 1100 راس بوده و یکی از هشت برنامه راهبردی افزایش تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی استان پرورش این نوع واحدهای دامی است.

عباس زاده تصریح کرد: صنعت دام و طیور در استان از اهمیت ویژه برخوردار است و تولید خوراک دام و طیور از ارکان اصلی این صنعت است.

وی ادامه داد: حمایت از کارخانه‌های تولید خوراک دام در دستور ‌کار قرار دارد و زمینه برای ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات دامی  فراهم است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان مازندران بیان کرد: توجه به استاندارد‌ها و ضوابط بهداشتی تولید خوراک دام و طیور مورد تاکید است.

عباس‌زاده  گفت: افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام و طیور در استان می‌تواند مازندران را به خودکفایی کامل در این زمینه برساند.

انتهای پیام/

نظر شما