شناسهٔ خبر: 67308855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۶۷ کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران

۶۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۶۷ کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون بهبود تولیدات دامی استان مازندران در حاشیه بازدید از کارخانه‌های تولید خوراک دام شهرک صنعتی بشل شهرستان سوادکوه شمالی گفت: ۶۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

عباس‌زاده افزود: استان مازندران دارای ۶۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی تولید حدود دو میلیون و نهصد هزار تن خوراک آماده دام و طیور است، همچنین این استان داری ۹ واحد پروانه دار پرورش بز با ظرفیت بیش از ۱۱۰۰ راس می‌باشد که یکی از هشت برنامه راهبردی افزایش تولید گوشت قرمز معاونت بهبود تولیدات دامی استان هدف گذاری شده است.


وی با اشاره به اهمیت صنعت دام و طیور در استان، افزود: تولید خوراک دام و طیور از جمله ارکان اصلی این صنعت است و ما باید با حمایت از کارخانه‌های تولید خوراک، زمینه را برای ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات دامی در استان فراهم کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی استان مازندران همچنین بر لزوم توجه به استاندارد‌ها و ضوابط بهداشتی در تولید خوراک دام و طیور تأکید کرد و گفت: سلامت دام و طیور و در نهایت، سلامت انسان، از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.


عباس‌زاده از تلاش‌ها و زحمات مدیران و کارکنان کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور در استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام و طیور در استان، مازندران به خودکفایی کامل در این زمینه دست یابد.

نظر شما