شناسهٔ خبر: 67313163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

حادثه تروریستی کرمان، محور یک مسابقه در لارستان شد

مسابقه معمایی ۱۴:۵۰ یک مسابقه در قالب اتاق فرار و در ژانر معمایی است که با محوریت حادثه تروریستی کرمان طراحی و در ۳۲ گروه چهار نفره برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا لارستان؛ به نقل از میلاد لارستان، مسابقه معمایی ۱۴:۵۰ یک مسابقه در قالب اتاق فرار و در ژانر معمایی است که با محوریت حادثه تروریستی کرمان طراحی شده و در آن ۳۲ گروه چهار نفره از لارستان، طی سه روز، با هم به رقابت پرداختند.

ایده اولیه این مسابقه، سناریو نویسی، طراحی و اجرای آن را چهار نفر از دانش آموزان مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی لارستان آغاز نمودند که با راهنمایی دو نفر از معلمان نیز همراه بود.

شرکت کننده گان در این مسابقه که از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار شد، در قالب گروه های چهار نفره شرکت کردند و در مجموع مورد استقبال ۳۲ گروه قرار گرفت.

در روند این مسابقه از محتواهای فرهنگی و موضوعات مرتبط با داعش، جبهه مقاومت و شهدای امنیت نیز استفاده شد و شرکت کنندگان در نقش گروه خنثی کننده بمب در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در کرمان ظاهر شدند.

در بخشی از مراحل «مسابقه معمایی ۱۴:۵۰» وسایل الکترونیکی مختلفی مانند تایمر و مانع لیزری به کار رفت و در پایان هر گروه بر اساس تعداد خطاها، تعداد راهنمایی های گرفته شده و سرعت عملکرد ارزیابی شدند و رده بندی صورت گرفت.

گفتنی است؛ ۲ انفجار تروریستی انتحاری عصر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد که منجر به شهادت ۹۶ نفر شد.

نظر شما