شناسهٔ خبر: 67312661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام نجاری:

عید غدیر یادآور بزرگ‌ترین واقعه عبادی سیاسی اسلام است

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عید غدیر را یادآور بزرگ‌ترین واقعه عبادی سیاسی اسلام دانست و گفت: بزرگداشت این عید سعید و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه یکی از وظایف مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم تکریم و تجلیل از سادات سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: طبق حدیثی از امام رضا (ع) نگاه کردن به فرزندان رسول الله(ص) عبادت است و اگر خدمتی به آنها صورت گیرد و در این دنیا جبران نشود در آخرت جبران خواهد شد.

 وی تکریم و تعظیم سادات را یکی از سنت‌های شیعیان در عید سعید غدیر دانست و افزود: سادات باعث خیر و برکت جامعه هستند و باید مورد احترام قرار گیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به خصوص آیت الله رئیسی و آیت الله آل هاشم گفت: یکی از سیره‌های شهید آل هاشم در عید غدیر این بود که سادات را در مسجد جامع تبریز جمع می‌کردند و مردم برای تبریک و تعظیم سادات به مسجد می‌آمدند.

 وی عید غدیر را یادآور بزرگ‌ترین واقعه عبادی سیاسی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بزرگداشت این عید سعید و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه یکی از وظایف مهم است.

 نجاری افزود: مهم‌ترین دلیل قرآنی بر تکریم سادات آیه ۲۳ سوره شوری است، همان جا که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هیچ اجری را بابت رسالت نمی‌خواهم به جز محبت خاندانم.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: ایشان مودت را پشتوانه اطاعت از اولیا الهی می‌دانند به طوری که اگر مودت کنار گذاشته شود، اطاعت هم به تدریج کنار خواهد رفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان دین اسلام را ارائه دهنده الگو برای اداره جامعه دانست و خاطرنشان کرد: غربی‌ها معتقدند دین نمی‌تواند جامعه را اداره کند ولی ما چنین اعتقادی نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما