شناسهٔ خبر: 67312383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز برداشت جو از مزارع در بخش جلگه رخ

برداشت جو از سطح ۵ هزار هکتار مزارع بخش جلگه رخ آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز برداشت جو از مزارع در بخش جلگه رخ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت: در سال زراعی جاری  ۵ هزار هکتار از اراضی منطقه رخ به کشت محصول جو آبی و دیم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود  بیش از ۱۵ هزار تن محصول جو از مزارع این بخش برداشت شود.

سید محمد نجفی افزود: بخش جلگه رخ یکی از مهمترین بخش‌های شهرستان تربت حیدریه در کشت و تولید گندم و جو است که بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود: بالغ بر ۷ هزار تن جو مازاد بر مصرف کشاورزان و دامداران منطقه به سایر مراکز و کارخانجات خوراک دام ارسال شود گفت: کار برداشت جو از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان تیر ماه جاری ادامه دارد و بیش از ۵۰۰. نفر بهره بردار مشغول جمع آوری این محصول خواهند بود.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ افزود: برداشت جو تحت نظارت ۴ نفر کارشناس جهاد کشاورزی منطقه و به وسیله.۲۵ دستگاه کمباین غیر بومی و مهاجر و تعداد ۵ دستگاه دروگر فعال در بخش صورت می‌گیرد.

نجفی گفت: جو مازاد بر نیاز کشاورزان بخش رخ توسط یک مرکز خرید تحت نظارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه به ازای هر کیلو گرم ده هزار تومان با افت صفر درصد خریداری می‌شود.

نظر شما