شناسهٔ خبر: 67312356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علت آتش‌سوزی در حیاط مرکز قدیم مخابرات قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - رییس مخابرات شهرستان قشم گفت: «اتصال باتری» در کانکس تغذیه سرور مشترکان چند شرکت خصوصی علت آتش سوزی در حیاط مرکز قدیم مخابرات این شهرستان بود.

صاحب‌خبر -

فرخ شرف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این آتش سوزی که حوالی ظهر امروز رخ داد به دلیل اتصال باتری های موجود در این کانکس مخابراتی بوده است.

وی ادامه داد: این آتش سوزی هیچ خللی در ارایه خدمات به مشترکان مخابرات قشم ایجاد نکرده و خسارت وارده هم جدی نبوده است.

رییس مخابرات شهرستان قشم توضیح داد: مخابرات این شهرستان مرزی دارای سه مرکز پرظرفیت تلفن ثابت و خدمات اینترنتی است که خدمت رسانی به مشترکان آنها بدون کوچکترین وقفه ای در حال انجام است.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم نیز در خصوص جزییات این حادثه آتش سوزی گفت: ساعت ۱۱:۳۰ امروز با اطلاع‌رسانی به سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی قسمتی از ساختمان قدیم مخابرات واقع در مجاورت بازار قدیم قشم گزارش شد که نیروهای آتش نشانی به سرعت به محل اعزام شدند و برای مهار آتش اقدام کردند.

نجم الدین فریدونی بیان کرد: در این حادثه آتش سوزی از کانکس تغذیه سرور مخابرات در حیاط این مرکز آغاز شد و دود غلیظی از آن متصاعد می شد و به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود.

وی توضیح داد: آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی و پس از ایمن سازی محل حادثه با استفاده از تجهیزات اطفایی اقدام به مهار آتش کرده و در ساعت ۱۱:۵۵ آتش را به طور کامل مهار و مانع از سرایت آتش به اطراف و بروز خسارت سنگین شدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما