شناسهٔ خبر: 67312352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین اخبار انتظامی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- کشف کلاهبرداری اینترنتی و کشف کالای قاچاق از مهمترین خبرهای حوزه انتظامی چهارمحال و بختیاری در روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از کشف کلاهبرداری اینترنتی ۱۵۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد و گفت: این کلاهبرداری از حساب بانکی یک شهروند در شهرستان لردگان انجام شد.

سرهنگ امیر انتظامی‌نیا با اعلام این خبر افزود: فردی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضایی، به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت ۱۵۰ میلیون ریال از حسابش بدون اطلاع وی به صورت اینترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غیرمجاز شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی وجه به حساب شاکی بازگشت داده شد.

انتظامی‌نیا افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامی‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد؛ این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آنها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در پایان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی برای شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کشف کالای قاچاق به ارزش ۲.۵ میلیارد ریالی در بروجن

فرمانده انتظامی شهرستان بروجن از کشف مقادیر کالای قاچاق توسط ماموران فرمانده انتظامی بخش گندمان با همکاری ماموران استان به ارزش تقریبی۲.۵ میلیارد ریال در محور بروجن خبر داد.

سرهنگ کوروش صفیان با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق به شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرمانده انتظامی بخش گندمان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش و پیگیری ماموران ضمن هماهنگ قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان، از یک دستگاه خودرو پژو در عملیات موفق پلیسی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف شد.

به گزارش ایرنا، محور بروجن به لردگان ازمحورهای ترانزیتی چهارمحال و بختیاری است که روزانه بیش از ۴۲ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

نظر شما