شناسهٔ خبر: 67312211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در قالب طرح‌ «جوانی جمعیت»

استاندار اصفهان: واگذاری زمین سبب تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح‌ «جوانی جمعیت» در حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و لازم است در دستور کار جدی فرمانداران و اداره کل راه و شهرسازی استان قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای مسکن اصفهان با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی و پایبندی به اختیارات و تصمیمات شورای مسکن شهرستان‌های استان افزود: اگر بدنبال برقراری نظم و پیشبرد اهداف استان در حوزه مسکن هستیم، بایستی به تصمیمات شورای مسکن شهرستان‌ها مقید باشیم.

وی ادامه داد: اقتضائات و شرایطی که شوراهای مختلف شهرستان‌ها از جمله شورای مسکن می‌توانند با تعامل و بررسی موردی با مردم در باره آنها تصمیم‌گیری و اجرا کنند قابل احترام است و ما خود را نسبت به آنها متعهد می‌دانیم.

وی یادآور شد: در نشست امروز شورای مسکن استان، مسائل پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن شهرستان دهاقان و تأمین زمین برای شهرها و روستاهای نطنز برای اجرای طرح نهضت ملی بررسی و در باره آنها تصمیم‌گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست نحوه تحویل پروژه ۱۰۸ واحدی مسکن دهاقان و احداث فاضلاب آنها و پرداخت تسهیلات ۱۴۰۰ واحدی جهش مسکن با دستور ویژه تعیین تکلیف شد.

مرتضوی تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای طرح جهش مسکن در دهاقان ۶۰ هکتار الحاق اراضی به محدوده شهر صورت پذیرفت که بر این اساس به ظرفیت مسکونی دهاقان ۳۰ درصد افزوده خواهد شد.

وی افزود: درزمینه مسکن روستایی شهرستان دهاقان نیز اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تأیید شده وجود دارد که تاکنون برای نیمی از آنها زمین مورد نیاز تأمین شده است.

استاندار اصفهان در باره تحقق کامل تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرستان نطنز نیز اظهار داشت: تأمین زمین برای شهرها و روستاهای شهرستان و تعیین تکلیف مسائل کلان زیرساختی که در پیشبرد این طرح ضروریست، مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شد و در این زمینه برخی اختیارات حوزه طرح نهضت ملی مسکن از شورای مسکن استان به شورای شهرستان نطنز واگذار شد.

وی اظهار داشت: گزارشی از تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت در شهرهای بادرود، خالدآباد و طرق‌رود مطرح و مقرر شد که در تحویل و تخصیص زمین در شهرستان نطنز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تسریع صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای مسکن استان، روز شنبه به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان و سایر اعضاء برگزار شد.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در ۱۲۵ کیلومتری شمال و شهرستان نطنز در ۹۶ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارند.

استان اصفهان اکنون با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید اما از لحاظ شاخص جمعیتی روند کاهشی دارد.

حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان سالمند و بالای ۶۰ سال هستند و شیب سالمندی در این خطه تندتر از میانگین کشور است.

به گفته مسوولان، اگر هفت یا هشت سال آینده نرخ رشد منفی جمعیت جبران نشود، بین سال‌های ۱۴۲۵ تا سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت استان در رده سالمندی قرار می‌گیرند.

نظر شما