شناسهٔ خبر: 67312159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام برنامه حضور ۴ نامزد انتخابات در مشهد

زهرا اسماعیلی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بر اساس درخواست نامزدها، در صورتی که برنامه از سوی آنان کنسل نشود، ششم تیرماه پذیرای حضور آقایان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

سید هادی طباطبایی امروز دوم تیرماه در استودیوی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در استانداری برگزار شد، از استقرار ۴۵۶۷ شعب اخذ رای در کل استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ شعبه أخذ رای در حرم مطهر رضوی و حومه حرم مستقر خواهد بود. از مجموع کل شعب اخذ رای، ۳۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار و همچنین ۲۸۲۱ شعبه شهری و ۱۷۴۶ شعبه روستایی پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس ۸۵ درصد رأی‌دهندگان با کارت ملی تشخیص هویت شدند، عنوان کرد: بر خلاف انتخابات مجلس که با پنج مدرک شناسایی امکان رای دادن بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری اخذ رأی تنها با شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه ۸۴ هیات اجرایی در ۳۴ شهرستان استان دست‌اندرکار برگزاری انتخابات هستند، گفت: ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه برای استان پیش‌بینی کردیم که ۵میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه در ۸۴ حوزه انتخابیه توزیع شده و مابقی در مخزن رای انتخابات استان نگهداری می‌شود که در صورت ضرورت به شعب اخذ رای ارسال خواهد شد.

طباطبایی به حضور دانش‌آموزان به عنوان ناظر در پای صندوق‌های اخذ رأی در شعب اشاره و بیان کرد: طرح میدان ۱۴۰۳ نوعی آموزش مبتنی بر جامعه‌شناسی سیاسی برای جوانان و نوجوانان است. بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده، دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان ناظر در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی در خصوص تعداد واجدین شرایط رأی در خراسان رضوی عنوان کرد: در انتخابات مجلس حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند، اما برای انتخابات ریاست‌جمهوری، هنوز آماری در خصوص واجدین شرایط رای اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات، گفت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و حضور حداکثری در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، اکنون نیز انتظار حضوری پرشور را از مردم داریم. خصوصا که نامزدها از طیف‌ها و سلایق مختلف هستند. لذا حضور ۶۵ درصدی مردم را پیش‌بینی می‌کنیم.

طباطبایی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات برای حضور در مشهد درخواست داده‌اند و ما نیز آمادگی کامل برای حضور نامزدها را داریم. منعی در خصوص تبلیغات نامزدها نیست و هر چه بتوانیم شور انتخابات را بیشتر و حضور حداکثری ایجاد کنیم، به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کرده‌ایم. لذا پذیرای نامزدها هستیم و فقط از ستادهای آنان می‌خواهیم در تنظیم ساعت حضور و مکان برای ایجاد شرایط امن همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس درخواست نامزدها، در صورتی که برنامه از سوی آنان کنسل نشود، ششم تیرماه پذیرای حضور آقایان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما