شناسهٔ خبر: 67311824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هیچ کد ملی مسدود شده‌ای در هرمزگان وجود ندارد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای کامل مفاد بخشنامه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ معاون اول قوه قضاییه در مورد ممنوعیت مسدود کردن کد ملی افراد خبر داد و گفت: با اجرای کامل این بخشنامه، هم اکنون هیچ کد ملی مسدود شده ای در هرمزگان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه و بخشنامه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ معاون اول قوه قضاییه مبنی بر اینکه انسداد کد ملی افراد به منظور دسترسی و رسیدگی به پرونده آن‌ها غیر قانونی است، دادگستری استان هرمزگان اقدامات ویژه ای را در این خصوص آغاز کرد که به رفع مسدودیت تمامی کد های ملی که در اجرای دستورات قضایی و در پرونده ها ممنوع الخدمات شده بودند منجر شد. 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اول قوه قضاییه و در نتیجه تمهیدات اتخاذ شده توسط دستگاه قضایی استان هرمزگان، تاکنون تمامی ۶۳۰۰ کد ملی متعلق به افراد که در پرونده های قضایی مختلف مسدود شده بودند، رفع انسداد شده است.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی در بازه زمانی یک ماهه، هم اکنون هیچ کد ملی مسدود شده ای در استان هرمزگان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس قانون،  شرکت ها و بنگاه‌های آلاینده باید عوارض آلایندگی خود را به پرداخت کنند؛ در همین راستا سال گذشته با پیگیری دستگاه قضایی ۱۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به شهردای بندرعباس پرداخت شد تا در جهت توسعه زیرساخت های خدمات شهری مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق عشایری هرمزگان در سال گذشته، گفت: در نتیجه همکاری دستگاه قضایی و دولت در حوزه مالیات، ۴۵ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال از محل عوارض و ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال عوارض عمومی نیز به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۸ درصدی را نشان می دهد.

قهرمانی به واریز مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری دستگاه قضایی ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال سهم سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است.

وی همچنین به واریز سهم توسعه ورزش مدارس و ورزش همگانی استان هرمزگان با همکاری دولت و دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، دولت موظف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را از طرق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه به توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش و جوانان اختصاص دهد که بر این اساس با پیگیری دستگاه قضایی در سال گذشته از محل پرداختی مالیات بر ارزش افزوده مبلغ یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سهم ورزش مدارس و ورزش همگانی به وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز شده است.

نظر شما