شناسهٔ خبر: 67311707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل شهرک های صنعتی فارس مطرح کرد؛

شتاب در ساخت وساز و تکمیل طرح های تولیدی ناحیه صنعتی چنارشاهیجان

مدیر عامل شهرک های صنعتی فارس مطرح کرد؛ مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس به صورت میدانی از ناحیه صنعتی چنارشاهیجان شهرستان کوهچنار بازدید و ضمن بررسی زیرساخت ها ی این ناحیه صنعتی دستوراتی به منظور تسریع در تکمیل زیرساخت ها صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سید مسعود عظیمی در این بازدید روند ساخت وسازطرح های تولیدی و صنعتی را مناسب ارزیابی کرد گفت:در مقایسه با 5ماه گذشته شاهد شتاب در ساخت وساز و تکمیل طرح های صنعتی هستیم که این موضوع نوید دهنده توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خواهد بود.

وی افزود: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان به علت موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار، از  ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و به همین علت نیز مورد اقبال سرمایه گذاران قرارگرفته و بخش زیادی از اراضی آن واگذارشده است..

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان گفت: 10پروژه  به ارزش 25میلیارد تومان جهت اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در دو سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته و در حال انجام است.

عظیمی با بیان اینکه  یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی، تامین برق پایدار است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰میلیارد تومان آغازو خرید تجهیزات نیرورسانی طرح نیز انجام  شده که امیدواریم با رفع معارضین و موانع اجرای طرح شتاب گیرد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات، بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.

عظیمی همچنین از پایان عملیات اجرایی طرح پل ورودی  و آسفالت جاده دسترس به این ناحیه صنعتی با اعتبار 3.5 میلیارد  تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در راستای ایمن سازی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش میزان آب چاه این ناحیه صنعتی و نیاز واحدهای تولیدی به آب، گفت: برنامه ریزی به منظور تامین آب پایدار واحد های صنعتی مستقر شهرک صنعتی  انجام و با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری و به شبکه داخلی آب ناحیه صنعتی  وصل شد.

عظیمی گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۶ واحد با اشتغال ۱۲۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

وی همچنین از اجرای طرح توسعه به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و گفت: باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی، اجرای طرح توسعه با اولویت در دستور کار قرار گرفته که در حال  انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این برنامه از عملیات اجرایی طرح‌های تولید موتورسیکلت ورزشی، موتورسیکلت چهارچرخ جاده ای، موتور سیکلت دنده‌ای ،اسکوتر چهار زمانه و موتورسیکلت برقی که اجرای آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بازدید و میزان پیشرفت طرح در 5ماه اخیر را مناسب ارزیابی کرد.

این طرح تولیدی و صنعتی  در زمینی به مساحت  ۱۱هزارمترمربع و با سرمایه گذاری افزون بر ۲۸۰۰میلیارد ریال در حال انجام است که با بهره برداری از مرحله نخست آن ا، برای ۱۰۰نفر بصورت مستقیم  اشتغال ایجاد می‌شود. ضمن اینکه در این طرح‌ها ظرفیت تولید هزار دستگاه موتور چهارچرخ دنده ای، ۲۵۰۰ دستگاه اسکوتر چهارزمانه، ۲۵۰۰دستگاه موتورسیکلت دنده ای و ۱۰۰۰دستگاه موتورسیکلت برقی اسکوتر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما