شناسهٔ خبر: 67311684 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

افتتاح ۵ طرح پتروشیمی در روزهای آینده

وزیر نفت اعلام کرد: در ابتدای دولت، فروش نفت، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود که امروز به بیش از ۳ میلیون رسیده است. در روزهای آینده ۴ الی ۵ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت در شرح عملکرد ۳ساله وزارت نفت عنوان کرد: در شهریور ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد، سطح تولید نفت پایین، پروژه‌های نیمه تمام و انگیزه پایین نیرو‌های متخصص این صنعت را شاهد بودیم. در شروع کار نزدیک به ۷۸ میلیون میعانات گازی و بیش از ۳۰ میلیون نفت سنگین روی آب را شاهد بودیم.

وی افزود: در دولت دوازدهم، به‌خصوص طی ۲ سال آخر، فروش نفت سنگینی نداشتیم.

وزیر نفت یادآور شد: خوشبختانه از شهریور ۱۴۰۰ چیزی به نفت و معاینات گازی روی آب اضافه نشد و هیچ‌گونه نفت سنگینی روی آب نداشتیم.

اوجی ادامه داد: علیرغم زمستان سنگینی که داشتیم شاهد قطع گاز نبودیم و خوشبختانه وزارت نفت در بحث تأمین انرژی اقدام خوبی انجام داد.

وی بیان کرد: سراغ پروژه‌های ارزآور رفتیم و امروز بیش از ۱۵۵ پروژه نیمه تمام به ۳۴ میلیارد دلار تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید که شاید بعضی از آن‌ها روند رشد لاک‌پشتی داشتند.

وزیر نفت اظهار داشت: پروژه‌های بلاتکلیف را پیگیری کردیم و امروز بیش از ۳۰۰ پروژه داریم که ۱۵۵ پروژه به نتیجه رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است که ارزشش ۱۲۰ هزار میلیارد است.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت، فروش نفت، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود که امروز به بیش از ۳ میلیون رسیده است. فاز دوم پالایشگاه آبادان را داشتیم که از فروش ۲۱۰ هزار بشکه خام فروشی جلوگیری شد. ان‌شاالله در روز‌های آینده ۴ الی ۵ طرح پتروشیمی افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
وزیر نفت جواد اوجی پتروشیمی افتتاح

نظر شما