شناسهٔ خبر: 67310512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد؛

پیش‌بینی مشارکت ۶۰ درصدی خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری

مشهد- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی هستند، گفت: این دوره پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی در خراسان‌رضوی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طباطبایی صبح شنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مکان استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته انتخابات، بلافاصله پس از شهادت آیت‌الله رئیسی در استان خراسان رضوی کار خود را شروع کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در پی دستور وزیر کشور در ۷ خرداد ماه برای شروع انتخابات، به طور رسمی ستاد انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: با تشکیل ستاد انتخابات، معتمدین معرفی شدند. تعداد معتمدین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸ نفر بودند که در انتخابات ریاست جمهوری به ۹ نفر افزایش پیدا کردند.

طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعب اخذ رأی در کل استان مستقر شدند، افزود: از این تعداد ۳ هزار ۵۰۸ شعب ثابت، هزار و ۵۹ شعب سیار، ۲ هزار و ۸۲۱ شعب شهری و هزار و ۷۴۶ شعب روستایی مستقر هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه قطعاً انتخابات این دوره با اقبال بیشتری مواجه خواهد بود، گفت: بیشترین شعب با تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه در مشهد و کمترین شعبه با ۳۹ شعبه در شهرستان‌های کوچک‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه برای هر ۱۰ شعبه یک بازرس در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: ۸۴ هیأت اجرایی داریم که ناظر در انتخابات هستند.

طباطبایی با بیان اینکه هر یک از نامزدها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند، افزود: آموزش نمایندگان فرماندار انجام شده و اگر کاربر و نماینده فرماندار در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضعیف عمل کردند، غربالگری می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸ تیرماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۶ عصر ادامه دارد که به دستور وزیر کشور تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید دارد و رسالت ما برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی هستند، افزود: متولدین ۸ تیر ۸۵ به پایین می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

طباطبایی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ارائه دو مدرک شناسایی شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: تعداد ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه در خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده است. ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه در ۸۴ حوزه انتخابی استان ارسال شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

وی افزود: ۵۴/۶ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل مشارکت داشتند و این دوره پیش بینی مشارکت ۶۰ درصدی در خراسان‌رضوی خواهیم داشت.

نظر شما