شناسهٔ خبر: 67310147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در مناظره دیشب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چه گفت؟/ ویدئو «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در مناظره دیشب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری چه گفت؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «زن یک مسئله نیست؛ یک فرصت و پیشران است.» «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «نگاه غرب به زن در کشتار ریحانه‌ها و دختران ما در غزه دیده

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: «زن یک مسئله نیست؛ یک فرصت و پیشران است.»

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «نگاه غرب به زن در کشتار ریحانه‌ها و دختران ما در غزه دیده می‌شود. خانواده واحد بنیادین جامعه است و کانون اصلی تعالی انسان است.»

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه «اول تیر ماه ۱۴۰۳»، به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی به سازمان صداوسیما رفت.

سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، با عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» در استودیوی «۱۱» صداوسیما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی کاندیداهای انتخاباتی در مناظره سوم انتخابات، به این شکل است «صندلی شماره یک: مصطفی پورمحمدی، صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف، صندلی شماره سه: مسعود پزشکیان، صندلی شماره چهار: جلیلی، صندلی شماره پنج: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره شش: علیرضا زاکانی»

لازم به یادآوری است که قرعه‌کشی جایگاه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در چهار مناظره اخیر، چهارشنبه «۳۰ خرداد ۱۴۰۳» و با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شده است.

عنوان دومین مناظره با رویکرد فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» بود.

در هر مرحله از مناظره، ۸ دقیقه به صورت دو بخش ۴ دقیقه‌ای، در اختیار کاندیداها قرار دارد تا دیدگاه و نقطه نظرات خود را اعلام کنند؛ در ۴ دقیقه دوم می‌توانند نظر خود را نسبت به اظهارات دیگر کاندیداها بیان کنند. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سه بخش ۸ دقیقه‌ای صحبت می‌کنند و در نهایت، ۶ دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهند داشت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: زن یک مسئله نیست؛ یک فرصت و پیشران است

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای مناظره گفت: «یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای خدمت را گرامی می‌دارم. امروز تولد ریحانه دختر کاپشن صورتی با گوشوارۀ قلبی است. کاپشن صورتی نماد خشونت غرب آدم‌خوار است. نگاه غرب به زن در کشتار ریحانه‌ها و دختران ما در غزه دیده می‌شود. خانواده واحد بنیادین جامعه است و کانون اصلی تعالی انسان است.»

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: «برخی برخوردهای شغالی با موضوع زن که هرازچندگاهی در انتخابات مطرح می‌شود و عده‌ای با نگاه سیاسی موضوعات زن را در انتخابات بیان می‌کنند کاری ندارم و سوءاستفاده انتخاباتی است.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: «ایران، مهد خانواده است و زن، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ماست. عاقبت نگاه جنسی به زن در غرب، امروز خود را نشان می‌دهد. آنها هم مجبورند به ارزش‌های خانواده محور برگردند.»

او افزود: «امروز باید میدان‌دار حمایت از خانواده در جهان باشیم. این را شهید رئیسی در اجلاس سازمان ملل شروع کرد. در جهان باید با تمام جنبش‌های هم ارزش با ما در موضوع خانواده ائتلاف کنیم. دلیلی ندارد همهٔ ارزش‌هایشان را قبول داشته باشیم ولی می‌شود در برخی موضوعات ائتلاف کرد.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: زن یک مسئله نیست؛ یک فرصت و پیشران است. دغدغه بانوان ما حجاب نیست؛ این یک مغالطه است. ظلم تاریخی به بانوان شده؛ بعضی متحجرانه و بعضی جنسیت‌زدگی و با شعار آزادی. مسئله بانوان ما تبعیض است.»

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: زن بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما است

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: «زن بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما است و ما هیچوقت در تاریخ نگاه ابزاری به زن نداشته‌ایم. حاصل نگاه ابزاری به زن عاقبتش در فرهنگ غرب دیده می‌شود و موج شده الان آنها مجبور به بازگشت به فرهنگ‌های خانواده محور شده‌اند.»

قاضی‌زاده عنوان کرد: «رئیسی در سازمان ملل همه دنیا را به بازگشت به ارزش خانواده دعوت کرد لذا ما هم باید با جنبش‌های هم ارزش با خودمان ائتلاف کنیم. دلیل ندارد در هر ائتلافی تمام ارزش‌های جنبش‌های کشورها را قبول داشته باشیم. مثلاً در حوزه عدالت با کشورهای چپ هم ارزش هستیم برخی از کشورها مذهبی‌تر هستند در حوزه خانواده بر همان مبنا ائتلافاتی انجام دهیم.»

قاضی‌زاده هاشمی: دغدغه زنان ما حجاب نیست

او افزود: باید مراقب باشیم ادبیات غلط ما را اسیر نکند زیرا زن پیشران و روش حل مسائل است. دغدغه بانوان ما هم حجاب نیست و این یک ظلم تاریخی به زن است در حالی که دغدغه اصلی بانوان تبعیض در فرصت‌ها است که باید آن را از بین ببریم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: الان ۳.۵ میلیون ورزشکار داریم که ۴۰ درصدش زنان هستند؛ چقدر از امکانات ورزشی ما برای زنان است؟ جنس زن و مرد متفاوت است؛ نظام برنامه ریزی ما برای زنان و مردان باید متفاوت باشد. ما تنها کاری که کردیم زن و مرد را در مدارس جدا کردیم. درحالی‌که باید متناسب‌سازی امور هم صورت بگیرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در دولت خانواده اعتباری برای خانواده‌ها در نظر گرفتیم. یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه که می‌تواند در اشتغال یا تأمین جهیزیه یا ازدواجش استفاده کند و یا در حوزه دیگری سرمایه‌گذاری کند. اگر زمینه بارداری و فرزندآوری را آسان کنیم همه خانم‌ها علاقمند هستند که حداقل دو فرزند داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی: یکی از بهترین مشاغل زنانه، مشاغل اینترنتی هست

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: مسائلی که اینجا مطرح می‌شود برای ۲۰ سال پیش است. امروز قدرت اصلی ما زنان هستند. حرف زنان این است که تبعیض علیه زنان به معنی محدود بودن زیرساخت‌ها و فرصت‌ها علیه شان برداشته شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: اینترنت در خانواده یک کالای اساسی است. یکی از بهترین مشاغل زنانه، مشاغل اینترنتی هست.

او افزود: دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال بدون اینترنت ممکن است؛ نقد مسئولان و نظارت بر مسئولان هم بدون اینترنت امکان ندارد اتفاق بیفتد. شفافیت باید در بستر دولت هوشمند شکل بگیرد. باید اینترنت سریع و بی کیفیت و امن داشته باشیم. زیرساخت‌های کشور یک دهه در حوزه ارتباطات توسعه‌نیافته است. برخی محدودیت‌ها هم فکر نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: نیروی مجرب و متخصص ما در این حوزه بعضاً مهاجرت می‌کنند چون در بیرون درآمدهای شگرفی دارند و ما نتوانسته‌ایم این نیروها را حفظ کنیم. رتبه ما از ۱۸۰، ۱۵۶ بود در اینترنت ثابت ولی پروژه فیبر نوری در دولت شهید رئیسی آغاز شده و سرعت اینترنت ثابت از ۹ به ۱۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: البته رشد سرعت‌ها در ایران محسوس نیست به‌خاطر استفاده از فیلترشکن. البته محدودیت‌ها مؤثر نبوده؛ تلگرام ۴۰ میلیون مشترک دارد و نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی که گذاشتیم مؤثر نبوده است. یک جاهایی افراط کرده‌ایم.

منبع: sharghdaily-934877

نظر شما