شناسهٔ خبر: 67310094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری ۸۴ مالخر و بیش از ۱۰۰۰ سارق در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای مرحله اول طرح مبارزه با سرقت های خرد ۸۴ مالخر و یک هزار و ۱۵۶ سارق دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

 

سرهنگ محمدرضا اکبری، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: پیرو تدابیر ابلاغی مبنی بر اجرای طرح مبارزه با سرقت‌های خرد، مرحله اول این طرح در اواخر خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در استان‌های سراسر کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه سرقت‌های خرد شامل وسایل و قطعات خودرو و داخل خودرو، پلاک اتومبیل و موتور، کش رو زنی، جیب‌بری و … می‌باشد، افزود: با تلاش کارآگاهان مبارزه با سرقت با اجرای این طرح منجر به دستگیری ۱ هزار و ۱۵۶ نفر و همچنین ۸۴ مال‌خر و نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فقره کشف شد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: طبق آمار کارشناسان طی ۳ ماه اول سال سرقت‌های خرد بیش از ۱۹ درصد کشف به وقوع و حدود ۴۳ درصد کشف به کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی در پایان ضمن توصیه به شهروندان به اینکه جدا کردن پانل و همراه بردن آن یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود سارقین کمتر به سراغ ضبط‌های بدون پانل و یا اصطلاحاً خالی بروند، خاطرنشان کرد: از قرار دادن اشیا قیمتی، کیف، وجه نقد، تراول چک، اسناد و مدارک لازم از هویت و مالکیت در داخل خودرو بعد از پیاده شدن از اتومبیل خودداری شود.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: در هنگام استفاده از تلفن، کیفتان را نزدیک بدنتان یا در دستی که آزاد است نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اید.

نظر شما