شناسهٔ خبر: 67309768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اهدای خون در یزد ۱۹ درصد افزایش یافت

یزد- مدیرکل انتقال خون استان یزد از رشد ۱۹ درصد اهدای خون در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدرضا آقایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۱۵ هزار و ۸۷۵ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت اهداکنندگان مستمر استان هم ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه از رشد ۸۰ درصدی حضور بانوان اهداکننده خون نسبت به ۱۶ سال گذشته خبر داد و گفت: اهدای خون این قشر نزدیک به سه درصد بود که اکنون این رقم به ۴.۶ درصد رسیده است.

وی افزود: اجرای طرح مدارس ترویجی اهدای خون، آموزش دهیاران استان ، برگزاری جلسات ترویجی با اقشار مختلف و افزایش ۴۴ درصدی تیم‌های سیار خونگیری از علل رشد حضور اهدا کننده خون بانوان در استان است.

آقایی شرایط مناسب افراد برای اهداء خون را حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر جنسی، پایین نبودن فشارخون ، حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم‌خونی عنوان کرد و یادآور شد: خون‌های اهدایی در جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مهمترین دستاورد دولت رئیس جمهور شهید در حوزه انتقال خون استان یزد را ایجاد سامانه سیار انتقال خون یزد بیان کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان از سفر استانی رییس جمهور برای این سامانه تخصیص یافته بود.

 

نظر شما