شناسهٔ خبر: 67309139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان چای کشور خبر داد

تولید بیش از ۱۱ هزار تن چای خشک در کشور/ برداشت برگ سبز چای تابستانه آغاز شد

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۱۱ هزار و ۷۹۳ تن چای خشک در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۵۲ هزار تن برگ سبز چای چای‌کاران خریداری شده است و ارزش ریالی این میزان برداشت ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۳۴۷ میلیارد تومان در وجه چای‌کاران پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

حبیب جهان‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان با بیان اینکه تولید برگ سبز چای طی سال‌های اخیر ۲۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: حمایت دولت سیزدهم از محصول چای در قالب سهم ۲۵ درصدی پرداخت بهای برگ سبز چای و افزایش قیمت تضمینی به ۱۸ هزارتومان در سال جاری، پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و برنامه‌های مدون سازمان چای کشور برای به زراعی، بهسازی و احیای باغات رها شده موجب افزایش محصول در این سال‌ها شده است.

وی افزود: امسال نرخ خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک، ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه دو نیز ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده است که به طور میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۱۱ هزار و ۷۹۳ تن چای خشک در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ هزار تن برگ سبز چای توسط چای‌کاران خریداری شده است، ارزش ریالی این میزان برداشت ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۳۴۷ میلیارد تومان در وجه چای‌کاران پرداخت شده است.

جهانساز با بیان اینکه در دو استان گیلان و مازندران ۵۰ هزار چایکار فعالیت می‌کنند، گفت: وسعت باغ‌های چای این دو استان حدود ۲۶ هزار هکتار است و برگ سبز چای هر ساله در سه فصل بهاره، تابستانه و پاییزه برداشت می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت چین دوم (تابستانه) برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران، گفت: از چای‌کاران درخواست می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی با برداشت به موقع برگ سبز چای در تولید چای خشک کیفی در راستای اعتلای صنعت چای کشور و افزایش مصرف چای داخلی با کیفیت مشارکت داشته باشند.

نظر شما