شناسهٔ خبر: 67308977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۰ هزار سهم و اسناد خزانه در بورس آذربایجان غربی معامله شد

ارومیه- ایرنا- مدیر تالار منطقه‌ای بورس آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ هزار و ۱۲۳ هزار اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی طی هفته گذشته در استان معامله شد.

صاحب‌خبر -

وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکتهای بورسی و فرابورسی معامله شده در تالار منطقه ای ارومیه طی هفته گذشته به بیش از ۱۲۳میلیارد ریال رسید که ۲۱.۵ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وی اضافه کرد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۹ کارگزار از ۱۱ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۷۳ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵۹.۵ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر تالار منطقه ای بورس آذربایجان غربی ادامه داد: در این هفته سهام شرکت ایران خودرو با ۱۴.۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه ای ارومیه قرار داشته است.

جوادی اظهار کرد: شاخص کل بازار بورس نیز با ۳۱.۷۴۰ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۴۳ هزار واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳۲۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

نظر شما