شناسهٔ خبر: 67394797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست استان قم مطرح کرد

تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: یکی از اقداماتی که با مشارکت محیط زیست استان قم و سازمان پسماند پیگیری می‌شود، تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمدحسین بازگیر ظهر امروز _پنج شنبه هفتم تیر_ در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که با حضور اعضا در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال به عنوان برنامه مشترک سازمان و اداره کل محیط زیست مورد اهتمام قرار می‌گیرد، بحث تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.

وی افزود: حجم تولید نخاله ساختمانی و معضلاتی که در مدیریت این نوع از پسماند وجود دارد، موجب شده تا ارائه راهکارهایی برای بازیافت آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی پراهمیت ارزیابی شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم ساماندهی ارتباط شهرهای کهک و جعفرآباد با سایت دفن البرز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بعضی روستاها در حاشیه اقدام به حفر چاله کردند و پسماندها را آتش می‌زنند که این موضوع در مکاتبات صورت گرفته ساماندهی خواهد شد.

بازگیر با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ شهروندی در بهبود وضعیت محیط زیست شهری، تاکید کرد: تعریف پروژه مشترک آموزشی میان سازمان مدیریت پسماند و اداره کل محیط زیست استان ذیل کمیته آموزش کارگروه مدیریت پسماند استان، گام مؤثری در راستای هم‌افزایی و شناسایی ظرفیت‌های اثرگذار است.

نظر شما