شناسهٔ خبر: 67308974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان بوشهر: ارائه اطلاعات صحیح به مردم از مصداق‌های حقوق عامه است

بوشهر-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: ارائه اطلاعات صحیح به مردم از مصداق‌های بارز حقوق عامه محسوب شده و فعالان رسانه باید به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

«عمار شهنیایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: رسانه‌های همچنین باید در نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌های دولت اشرافیت کامل به موضوع و رسالت آن دستگاه داشته باشند تا در این فرایند به مشکلی برنخورند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه همچنین باید به قوانین جزایی و حقوقی حوزه کاری خود اشراف و تسلط کامل داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر تصریح کرد: قانون جرائم رایانه ای و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله قوانینی است که خبرنگاران باید نسبت به آن شناخت کافی حاصل کنند.

شهنیایی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رسانه‌ها باید در این عرصه حضوری پررنگ داشته و برای حضور حداکثری مردم تمام ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند.

وی بیان کرد: تشریح دستاوردهای نظام و ترویج گفتان امیدآفرینی از رویکردهای مهم برای افزایش مشارکت انتخاباتی که خبرنگاران باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بدانید

مسئول بسیج رسانه بوشهر: رسانه‌ها تلاش دشمنان برای حضوری کمرنگ در انتخابات را ناکام بگذارند

رسانه ها برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر عنوان کرد: برگزاری انتخابات به شکل پرشور بدون تردید زمینه تشکیل دولتی قوی و موفقیت بیشتر ایران اسلامی در صحنه‌های ملی و بین المللی است.

شهنیایی ادامه داد: از فعالان حوزه رسانه در استان بوشهر انتظار می‌رود در ارتباط با وعده‌های مسئولان و نتیجه نهایی آن نظارت لازم را اعمال کنند.

وی تاکید کرد: چنین نظارتی کمک می‌کند تا مسئولان در دادن وعده و صحبت‌های خود دقت نظر بیشتری داشته باشند که این مهم از ایجاد توقع واهی برای جامعه نیز جلوگیری می‌کند.

شهنیایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: فضای رسانه‌ای استان بوشهر فضایی عاری از هر گونه مشکل است که چنین جوی ناشی از کارکرد مطلوب و ارزشمند فعالان رسانه‌ای به شمار می رود.

نظر شما