شناسهٔ خبر: 67308933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان کاشمر به میزان ۱۸ هزار نفر شب انجام شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۸ هزار نفر شب اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر از ۲۹ خردادماه تا دوم تیرماه توسط هلال‌احمر استان انجام شد.

صاحب‌خبر -

سید علی منیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ها و خدمات ارائه شده  از وقوع نخستین زلزله در کاشمر تاکنون هر شب ۳ هزار و ۶۰۰ نفر شب ظرفیت اسکان اضطراری در کاشمر و روستاهای تحت تاثیر زلزله انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳۲ دستگاه چادر امدادی و ۶۲۴ تخته موکت در بین آسیب دیدگان زلزله توزیع شده است.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر این ۲۸۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان توزیع شده و سایر اقلام زیستی نیز به میزان نیاز تامین و توزیع گردیده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج روز گذشته ۵۱ تیم عملیاتی با ۲۷۲ نیروی نجاتگر، امدادگر، جوان و داوطلب هلال احمر به مردم منطقه خدمت رسانی کردند، بیان کرد: یک فروند بالگرد، ۳۵ دستگاه خودروی امدادی شامل آمبولانس، خودروی نجات، کمک دار، خودروی سواری و حمل نیرو در انجام عملیات ها مورد استفاده قرار گرفتند.

منیری افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۰۳ نفر در منطقه زلزله زده توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

این مسوول بیان کرد: ۱۴۹ مصدوم زلزله نیز توسط امدادگران هلال احمر در این بازه زمانی امدادرسانی شدند که ۱۱۵ نفر آنان به صورت سرپایی و بقیه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

در روزهای ۲۹ خرداد و یکم تیرماه به ترتیب وقوع زلزله پنج و ۳.۸ ریشتری شهرستان کاشمر و روستاهای آن را لرزاند که در زمین لرزه نخست چهار نفر جان باختند.

نظر شما