شناسهٔ خبر: 67308126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح تابستانی شوق رویش در البرز

معاون جوانان جمعیت هلال احمر البرز از آغاز اجرای طرح تابستانی «شوق رویش» با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شعب جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید حسین بهنامیان گفت: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

وی گفت: در اجرای این طرح برنامه‌های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه‌های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و همچنین کارگاه‌های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان نویسی برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

بهنامیان افزود: بخش هنری این طرح شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک‌های اولیه است همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان‌ها و استان از دیگر برنامه‌های شوق رویش است.

بهنامیان با اشاره به اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی در قالب پایگاه‌های فرهنگی - آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محله‌ها دنبال می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: اکنون این طرح در ۱۰۱ خانه هلال، شعب هلال احمر البرز و کانون‌های دانش آموزی استان البرز اجرا یی شده که علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های شوق رویش می‌توانند به این شعب مراجعه کنند. سال گذشته حدود ۵۰ هزار دانش آموز ر طرح شوق رویش استان البرز شرکت کردند.

نظر شما