شناسهٔ خبر: 67303381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز طرح تابستانی شوق رویش در البرز

کرج - ایرنا - معاون جوانان جمعیت هلال احمر البرز از آغاز اجرای طرح تابستانی «شوق رویش » با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شعب جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

"سید حسین بهنامیان " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می شود.

وی گفت: در اجرای این طرح برنامه های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و همچنین کارگاه های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان نویسی برای دانش آموزان پیش بینی شده است.

بهنامیان افزود: بخش هنری این طرح شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک های اولیه است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر البرز یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان ها و استان از دیگر برنامه های شوق رویش است.

آغاز طرح تابستانی شوق رویش در البرز

بهنامیان با اشاره به اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی ، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی در قالب پایگاه‌های فرهنگی - آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محله ها دنبال می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: اکنون این طرح در ۱۰۱ خانه هلال ، شعب هلال احمر البرز و کانون های دانش آموزی استان البرز اجرا یی شده که علاقه مندان به شرکت در دوره های شوق رویش می توانند به این شعب مراجعه کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر البرز گفت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار دانش آموز ر طرح شوق رویش استان البرز شرکت کردند.

نظر شما