شناسهٔ خبر: 67307932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته‌ای خنک پیش‌روی همدانی‌ها

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: هفته پیش‌رو برای همدانی ها خنک است و با توجه به اینکه وارد تابستان شده‌ایم، هوا در استان خیلی گرم نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

«روح‌الله زاهدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در تشریح پیش‌بینی وضعیت جوی استان همدان اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر رشد ابر و افزایش سرعت باد را به شکل موقتی در استان شاهد هستیم.

وی افزود: طی بازه زمانی یکشنبه شب تا دوشنبه شب این افزایش ابرها می‌تواند در بخش‌هایی از شرق و شمال استان شامل بارش‌هایی به شکل رگبار، همراه با پدیده رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای هم باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: پس از آن مجدد آسمان استان صاف و در ساعات بعدازظهر تنها رشد ابر را پیش‌بینی می‌کنیم.

زاهدی گفت: از نظر دمایی، امروز /شنبه/ نسبت به روز گذشته یک تا ۲ درجه افزایش دما را داریم و از فردا با توجه به ناپایداری‌هایی که در منطقه وجود دارد، حتی می‌توانیم کاهش موقتی دما را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در اواخر نیمه دوم هفته دماهای طی روز بین ۳۱ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان کمینه و بیشینیه دما در ایستگاه فرودگاه همدان را طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ و ۳۳ درجه سلسیوس عنوان کرد و افزود: بهار با ۱۲ درجه خنکترین و اسدآباد با ۳۵ درجه گرمترین ایستگاه‌های استان بودند.

زاهدی اظهار کرد: روز گذشته /جمعه/ در ساعاتی افزایش سرعت باد در قهاوند و فامنین به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش ایرنا؛ آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما