شناسهٔ خبر: 67307078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هاآرتص: حزب‌الله تبدیل به یک ارتش هوشمند شده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی ارتش این رژیم مقابل موشک‌ها و پهپادهای مقاومت لبنان تاکید کردند که حزب‌الله تبدیل به ارتشی هوشمند شده و سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل را به چالش کشیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه انتقادات شدید محافل و کارشناسان صهیونیست از وضعیت آشفته جبهه شمالی فلسطین اشغالی، رسانه‌های عبری، اظهارات مقامات اسرائیلی درباره تحولات جبهه شمالی و ادعاهای آن‌ها مبنی بر قدرت ارتش اسرائیل برای مقابله با موشک‌های حزب‌الله را زیر سوال بردند.

اسرائیل توان مقابله با موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله را ندارد

«اسحاق برک»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این ارتش در این زمینه اعلام کرد: نمی‌توان اتفاقات جنوب لبنان را از غزه جدا کرد. واقعیت آن است که حزب الله روزانه ده‌ها موشک و پهپاد به سمت ما شلیک می‌کند و ما قادر به متوقف کردن آنها نیستیم.

این ژنرال صهیونیست افزود: اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسید؛ آن هم در شرایطی که نه از طریق جنگنده‌ها و نه از طریق گنبد آهنین قادر به متوقف کردن موشک‌های حزب‌الله و پهپادهای آن نیست.

از طرف دیگر «موشه یعلون»، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 12 این رژیم اعلام کرد: اسرائیل از زمان تاسیس خود تاکنون در چنین بحرانی قرار نداشته و در واقع اسرائیل اکنون هیچ رهبری ندارد.

وی با انتقاد از شعار پیروزی مطلق که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه دائماً آن را مطرح می‌کند، گفت: واقعا این شعار چه معنایی دارد، زمانی که عملی نمی‌شود.

«یائیر گولان» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود در این راستا اعلام کرد که کابینه اسرائیل در 7 اکتبر مشروعیت خود را از دست داد و قادر به تصمیم گیری به نفع اسرائیلی ها نیست.

«تامیر پاردو»، رئیس اسبق موساد هم در گفت‌وگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو نه می‌شنود و نه می‌بیند. او فقط به فکر خودش است و اسرائیل را به فاجعه می‌کشاند. او افزود: نتانیاهو در واقع هیچگونه استراتژی و دیدگاهی درباره هیچ موضوعی ندارد.

رئیس اسبق سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: من بیشتر از اینکه نتانیاهو را باور داشته باشم؛ (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله را باور دارم.

پادرو افزود: نتانیاهو ما را به فاجعه سوق می‌دهد و پیروزی که از آن صحبت می کند، به معنای از دست دادن سربازان بیشتر است. رئیس سابق موساد از اسرائیلی‌ها خواست به خیابان‌ها بیایند و علیه نتانیاهو شعار دهند و خواستار برکناری او از قدرت شوند.

حزب‌الله یک ارتش هوشمند است

از طرف دیگر روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی با اشاره به گسترش تهدید پهپادهای حزب الله علیه رژیم صهیونیستی، به موفقیت مقاومت لبنان در به چالش کشیدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش اشغالگر اعتراف و اعلام کرد: ارتش اسرائیل پاسخ کاملی برای حملات پهپادی مکرر حزب الله ندارد.

این رسانه عبری افزود: ارتش اسرائیل تاکنون راهی برای مقابله با تهدید پهپادها پیدا نکرده است. این در حالی است که پهپادهای حزب‌الله ویرانی بزرگی را در جبهه شمالی به وجود آورده و احساس امنیت اسرائیلی‌ها را نابود کرده‌اند.

در ادامه این مقاله آمده است: پهپادهای حزب الله در تثبیت معادلات درگیری به این حزب کمک کرد و حزب الله به لطف فناوری پیشرفته و سلاح‌های دقیقی که دارد، امروز تبدیل به ارتشی هوشمند با قابلیت‌های دقیق برای جمع آوری اطلاعات شناسایی شده که ارتش و زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند.

نویسنده این یادداشت تاکید کرد: دستیابی حزب الله به سلاح‌های دقیق مانند پهپادها، آن هم در تعداد زیاد، اسرائیل را از مفهوم کلاسیک بازدارندگی، محروم کرده و قدرتی که حزب الله در حال حاضر دارد، توازن قدرت راهبردی اسرائیل را مقابل دشمنانش تضعیف می‌کند.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد: حزب الله از ابتدای جنگ تاکنون قدرت مستمر خود را نشان داده و می‌داند چگونه مکان‌هایی که رادارهای ارتش اسرائیل در تشخیص اهداف در آنجا مشکل دارند را شناسایی کند.

هاآرتص ادامه داد: حزب الله از ابتدای نبرد کنونی، تجاربی که در طول جنگ در زمان بحران سوریه جمع کرده بود را مورد استفاده قرار داده است. این تجارب به نیروهای حزب الله امکان می‌دهد تا توانایی‌های خود را بهبود ببخشند و یک مفهوم عملیاتی سازمان یافته برای سیستم پهپادی خود ایجاد کنند؛ موضوعی که سیستم پدافند هوایی ارتش اسرائیل را به چالش می‌کشد.

این رسانه عبری به نقل از یک منبع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که توانایی حزب الله برای انجام حملات دقیق و در جهت‌های ناگهانی همراه با انبوه پهپادها و موشک‌های کروز، یک تهدید واقعی برای سیستم پدافند هوایی اسرائیل ایجاد کرده است.

هاآرتص تاکید کرد: حزب الله در عملیات‌های خود بیشتر بر حمله به زیرساخت‌های اقتصادی و اهداف نظامی اسرائیل با استفاده از سلاح‌های دقیق خود تمرکز خواهد کرد و فرار گسترده شهرک نشینان از جبهه شمالی، به حزب‌الله این امکان را داد تا شهرک‌های خالی از سکنه که نیروهای نظامی ارتش اسرائیل وارد آن شده‌اند را به عنوان مواضع قانونی مورد هدف قرار دهد.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که بعد از 8 اکتبر 2023، حزب الله تبدیل به تهدید اصلی برای اسرائیل شده؛ نه تنها به این دلیل که شمال الجلیل را از جمعیت خالی کرده و آتش سوزی گسترده‌ای در شهرک‌های شمالی به راه انداخته، بلکه به این دلیل که ده‌ها هزار اسرائیلی را آواره کرده و تا زمانی که (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله اجازه ندهد آنها نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد: شهرک نشینان در شمال به شدت افسرده هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که برای پایان دادن به کابوس موشک‌های حزب الله چه باید کرد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از شهرک نشینان در الجلیل اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در اینجا در میان موشک‌های حزب‌الله زندگی می‌کنند و وضعیت وحشتناک است. از ماه اکتبر جامعه اسرائیلی در شمال از هم پاشیده، اقتصاد نابود شده و بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که ساکنان شهرک‌های شمالی معتقدند کابینه آنها را رها کرده تا به زندگی در زیر سایه جنگ عادت کنند.

علاوه بر آن در حالی که رسانه‌های صهیونیستی با تبعیت از سیاست سانسور ارتش این رژیم، تلاش داشتند میزان تلفات و همچنین تعداد آوارگان از جبهه شمالی فلسطین اشغالی را پنهان کنند و مدعی بودند که ده‌ها هزار نفر از این منطقه آواره شده‌اند، مجله نیوزویک آمریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرد: تعداد اسرائیلی‌هایی که به دلیل حملات حزب الله از خانه‌های خود در شمال آواره شده‌اند به 200 هزار نفر می‌رسد و این برخلاف آمار اعلام شده توسط ارتش اسرائیل است که اعلام کرده بود 60 هزار اسرائیلی از شمال آواره شده‌اند.

پیش از این مقامات و مسئولان حزب‌الله بارها درباره آوارگی 200 هزار نفر در شمال فلسطین اشغالی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما