شناسهٔ خبر: 67307011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برآورد تولید ۱۲۸ هزار تن «نخود» در کرمانشاه

زهرا مرادی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال تولید نخود در استان به ۱۲۸ هزار تن برسد.

صاحب‌خبر -

​فرهاد شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶۱ هزار هکتار نخود در مزارع استان کشت شده، گفت: امسال بیش از ۱۰۲ هزار هکتار از مزارع استان به کشت نحود بهاره و بیش از ۵۹ هزار هکتار به کشت پاییزه نخود اختصاص پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال توسعه کشت نخود پاییزه به منظور استفاده از آب باران در مزارع استان هستیم، افزود: امسال شاهد افزایش بیش از ۱۶ هزار هکتاری کشت نخود به صورت پاییزه در استان بودیم.

وی یادآور شد: سال زراعی گذشته ۴۳ هزار هکتار نخود پاییزه در استان کشت شده بود که امسال این سطح به بیش از ۵۹ هزار هکتار رسیده است.

شریفی افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۲۸ هزار تن نخود از مزارع استان کرمانشاه برداشت شود.

شریفی یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۱۱۹ هزار و ۹۰۰ تن نخود در استان کرمانشاه تولید شده بود.

وی در ادامه با اشاره به پیشتاز بودن استان کرمانشاه از حیث سطح زیرکشت و میزان تولید نخود در کشور، گفت: استان کرمانشاه ۳۲ درصد سطح زیر کشت نخود کشور و ۳۹ درصد تولید نخود کشور را به خود اختصاص داده و رتبه اول کشور را هم از نظر سطح زیر کشت و هم از نظر تولید این محصول در کشور داریم.

وی با بیان اینکه برداشت نخود در استان کرمانشاه از حدود یک ماه گذشته در مناطق گرمسیر استان شروع شده، گفت: برداشت نخود در کرمانشاه اواخر مرداد با برداشت محصول مناطق سردسیر استان به اتمام خواهد رسید.

  انتهای پیام

نظر شما