شناسهٔ خبر: 67306948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پتروشیمی ارغوان گستر ایلام ۸۸ درصد پیشرفت دارد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: پروژه پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

"رضا محمد رحیمی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه ارغوان گستر ایلام در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۶۲ درصد بوده که این میزان با ۲۷ درصد پیشرفت به ۸۸ درصد در اردیبهشت ماه سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه با ارتقاء پیشرفت فیزیکی طرح، این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، افزود: گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این مجموعه شده و به پلی‌پروپلین تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به ظرفیت تولیدی این واحد با ۱۵۰ هزار تُن پروپیلن در سال، ابراز کرد: برنامه راه اندازی این واحد تولیدی در دستور کار هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است.

محمد رحیمی، حجم سرمایه گذاری کل این پروژه را ۱۶۰ میلیون یورو تاکنون عنوان کرد و گفت: این شرکت در مجموعه شرکت پتروشیمی ایلام راه‌اندازی خواهد قرار دارد که مساحتی نزدیک به هشت هکتار را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی میزان اشتغالزایی این پروژه بیش از ۷۰۰ نفر بوده و خوراک ورودی و خروجی را در بستر پتروشیمی ایلام استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پروژه ارغوان گستر ایلام(واحد پلی پروپیلن) در راستای تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی ایلام احداث شده است.

با تکمیل ظرفیت این واحد، ۱۵۰ هزار تن پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش "پلی پروپیلن" تبدیل می شود.

نظر شما