شناسهٔ خبر: 67306589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پزشکیان: در ساختن ایران همه اقوام باید مشارکت کنند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیدار با مردم ایران دوست، وفادار و قهرمان کردستان مهمترین دلیل حضور من در این استان است.   نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیدار با مردم ایران دوست، وفادار و قهرمان کردستان مهمترین دلیل حضور من در این استان است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فرودگاه سنندج در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: دیدار با مردم ایران دوست، وفادار و قهرمان کردستان مهمترین دلیل حضور من در این استان است. 

پزشکیان اولویت‌های دولتش را رسیدگی به مناطق محروم به‌ویژه در مرزها عنوان کرد و گفت: قطعا به بی‌عدالتی‌های منطقه‌ای پایان خواهم داد.

کاندیدای انتخابات هشتم تیر، بر ماندن در عرصه رقابت تاکید کرد و به این سوال که آیا تا پایان می‌مانید، پاسخ داد: مگر قرار است نمانم. این سوال را باید از بقیه نامزدها بپرسید که معلوم نیست می‌مانند یا کنار می‌روند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه  کُرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشند، گفت: کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.

وی در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم اظهار داشت: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال و صنعت است، این وضعیت اگر از بین برود می توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای اینکه جوانان ایران آرزو کنند به کشورهای دیگر بروند کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند اینجا بیایند.

نامزد انتخابات ریاست جمهور پس از فرودگاه به گلزار شهدای سنندج رفت و به مقام شهیدان ادای احترام کرد. پزشکیان همچنین بر سر مزاربهاالدین ادب نماینده سابق سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از شخصیت های تاثیرگذار و محبوب کُرد در سنندج و نیز سر مزار ۲ نفر از قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی در بهشت محمدی حاضر شد.  

 

غریب سجادی رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کردستان پیش از آغاز سخنرانی این نامزد ابراز امیدواری کرد پزشکیان دولتی را تشکیل دهد که اولویتش تار موی دختران نباشد بلکه تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم و دفاع از قانون مداری و تنش زدایی از سیاست خارجی باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع حامیان خود درسنندج گفت: اجازه نمی دهیم کسانی که معلوم نیست نفت را چگونه می فروشند و پول آن را کجا خرج می کنند، به فعالیتشان ادامه دهند و این شرایط برجام را نمی پذیریم. وقتی شفاف عمل نمی کنیم عده ای آقازاده تریلیاردر می شوند، چراکه هوا را آلوده می بینند و در این هوا کسب درآمد می کنند.

پزشکیان با بیان اینکه ما هوای آلوده را پاک خواهیم کرد و به همه مردم به طور عادلانه از منابع و امکانات بهره بند خواهند شد، گفت: ما زندگی آرام برای مردم ایران و کردستان می خواهیم، ما عدالت، انصاف، دوری از تبعیض می خواهیم. وقتی عدالت باشد، مرز غربی برای کشور تهدید نخواهد بود، مرز یک فرصت است و ما مرز را تبدیل به فضایی برای داد و ستد می کنیم، چرا باید جوانان برای یک لقمه نان به کولبری روی بیاورند؟ 

وی درباره زنان هم گفت: برای زنان و خواهرانمان احترام قائلیم و مخالف برخورد خشن و غیرانسانی با زنان هستیم و اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. کاری می کنیم زنان کشورمان به جایگاه واقعی خود در بحث مدیریتی برسند و جای خود را پیدا کنند، چراکه فرقی بین زن و مرد نیست. یکی از مشکلات ما این است که عده ای را بزرگ می کنیم که بافت می شود افرادی دچار توهم شوند و خیال کنند که هستند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست او را بزرگ نکنند و گفت: من هم مثل شما هستم که وظیفه دارم به تعهداتم عمل کنم، هیچ گاه از من تعریف نکنید و گرنه من یک دیکتاتور می شوم.  قدرت مملکت با مردم است و مردم قدرت جامعه هستند، و قدرت جامعه را باید در نظر بگیریم، چراکه قدرت، اقتصادی، امنیتی و نظامی به پشتوانه همین مردم است. باید ببینیم چرا جامعه گریزان است که قدم اول همان بی عدالتی است، همین شکایات و تبعیض ها باعث شده مردم گریزان شوند.

پزشکیان ادامه داد: اگر می خواهیم شایستگان به جایگاه خودشان برسند، باید تبعیض قومی و زبانی را کنار بگذاریم؛ چرا نارضایتی شکل گرفته است؟ برای رفع آن، قدم اول عدالت اجتماعی، اقنصادی، امنیتی و سیاسی است که اگر عدالت نباشد، اقتدار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صداقت حاکمان، مدیران و مسئولان جامعه ضروری است و باید با مردم صادق و راست باشند، افزود: خداوند در قرآن بر پیمان صداقت و راستی تاکید کرده است. نمایندگان، مسئولان، روحانیون و وزرا و همه و همه باید در مقابل حرف ها و رفتارمان صادق باشیم. باید ببینیم آیا راست می گوییم و به وعده های خود عمل می کنیم و همه مردم را به یک چشم می بینیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر حاکمان ما به مردم و جامعه با یک دید نگاه می کردند،آیا شکافی بین قومیت ها و استان‌ها وجود نداشت، گفت: دلیل این شکاف این است، عده ای خاص تصور می کنند عقل کل هستند و همه چیز را فقط آنان می  فهمند و بقیه مردم اجنبی و بیگانه هستند. ما آمده ایم این بازی را بر هم بزنیم و اجازه ندهیم عده ای قدرت را بدست بگیرند و این نیازمند حضور شما مردم در صحنه است و کرد و لر و ترک و عرب و بلوچ و فارس حق تصمیم گیری و مشارکت دارند.

پزشکیان ادامه داد: یکی در مناظره می گوید اجازه نمی دهم رئیس جمهور شوی، تو چه کاره هستی که نگذاری؟ این مردم هستند که تصمیم می گیرند به چه کسی رای دهند یا ندهند. مردم اگر در صحنه باشند، این افراد تصور می کنند، حق با مردم است و اساس جامعه همین مردم هستند. 

 

انتهای پیام/

نظر شما