شناسهٔ خبر: 67305905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توزیع ۱۵ هزار پرس غذا در مناطق محروم شیراز در آستانه عید غدیر

مسوول هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه(س) از طبخ ۱۱٠ دیگ غذا در آستانه عید بزرگ غدیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، قاسم زارع با اشاره به اینکه غدیر، یکی از مهم‌ترین رویدادهای مذهبی و فرهنگی در تاریخ اسلام بوده گفت: در احادیث نیز بسیار بر اهمیت این روز و برپایی سفره‌های اطعام، کمک به دیگران و شاد کردن یکدیگر توصیه شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی موکب، برگزاری جشن به مناسبت این عید سعید و مبارک از ویژه برنامه های هیئت عشاق الرقیه(س) بوده در ادامه از طبخ ۱۱٠ دیگ نذری در آستانه روز غدیر نیز اشاره کرد. 

مسوول هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه(س) با بیان اینکه در عید بزرگ غدیر طعام دادن ثواب بسیار زیادی دارد، خاطر نشان کرد: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. 

زارع اضافه کرد:  به همین منظور روز گذشته ۱۵ هزار پرس غذا طبخ و در مناطق محروم شیراز توزیع شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای زنده نگه داشتن اطعام به عنوان سنت غدیر هر ساله در هیئت فرهنگی و مذهبی عشاق الرقیه(س)  صورت می پذیرد، گفت:  امسال به لطف خیرین و کمک های مردمی موفق به طبخ بیشتری نسبت به سالهای گذشته شدیم و انشاالله طی سالیان بعد نیز توفیق عملیاتی کردن این اقدام نیک و پسندیده را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما