شناسهٔ خبر: 67305842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب سومین اعتبار بین المللی در کمتر از ۳ ماه

مدیرکل استاندارد ایلام از کسب سومین اعتبار بین المللی سازمان ملی استاندارد در کمتر از سه ماه در دولت شهید جمهور خبر داد.

صاحب‌خبر -
                                                     کسب سومین اعتبار بین المللی در کمتر از ۳ ماه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدی اظهار داشت: از اینرو، سازمان ملی استاندارد ایران در کنار نهاد‌های ارزیابی انطباق کشور‌های آلمان، فرانسه، کانادا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، چین، ژاپن، هند، عربستان سعودی، ترکیه، امارات و ... اعتبار بین المللی خود را بار دیگر مسجل نمود. وی با اشاره به اینکه، با تحقق این عضویت، زمینه برای ورود به بازار‌های جهانی و تجارت با دنیا در ۲۳ دسته محصولات و قطعات برقی و الکتریکی از جمله لوازم برقی خانگی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، خودرو‌های برقی، تجهیزات روشنایی، تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی و ... تسهیل شد، افزود: با این رویداد بین المللی، با به رسمیت شناخته شدن نهاد‌های ارزیابی انطباق و آزمایشگاه‌های آزمون کشور در سطح بین المللی و پذیرش جهانی گواهینامه‌ها و نتایج آزمون صادر شده توسط نهاد‌های داخلی؛ با پرهیز از تکرار آزمون ها، حذف موانع فنی تجارت، بستر سازی جهش تولید و حمایت از تولید داخلی، ایجاد می‌شود.
 
مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه عنوان کرد: اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان مبنی بر پذیرش محصولات و خدماتشان در کشور‌های دیگر و کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در زمان، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفائی ملی و قطع وابستگی به سایر کشورها، بهبود فضای کسب و کار نهاد‌های ارزیابی انطباق داخلی و ارزآوری برای کشور، کسب اعتبار و جایگاه جهانی و اطمینان از ایمنی و امنیت کالا‌ها و محصولات برقی تولید داخل، از دیگر برکات این رخداد بین المللی است که در دولت مردمی سیزدهم تحقق یافت. 
 
وی در پایان یادآور شد: در ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد. در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز این موفق به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتبار بخشی بین المللی آزمایشگاهی) شد. گفتنی است با پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC)، ایران به جمع ۵۳ کشور عضو این سیستم ملحق شد و با کمال مسرت، برگ زرین دیگری در کارنامه این سازمان در دوره تحولی دولت شهید جمهور رقم خورد.

نظر شما