شناسهٔ خبر: 67305807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماه عسل فرانسوی‌ها تلخ‌تر از همیشه

باران‌های شدید در شمال اروپا بر کوچک‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده اکوسیستم‌های طبیعی یعنی حشرات نیز تاثیر منفی گذاشته است. ژوئن، ماه عسل فرانسه، اکنون به علت تغییرات اقلیمی با کندوهای خالی و زنبورهای سرگردان بی‌عسل مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، باران‌های شدید و دمای پایین‌، کلونی‌های زنبور عسل را در فرانسه دچار مشکل کرده است. در جنوب غربی فرانسه، ژوئن ماه طلایی عسل است، اما اکنون با تغییر شرایط اقلیمی، تعداد کمی از کندوها دارای زنبورهای عسل است و به این ترتیب تولید این ماده غذایی و درمانی با مشکل مواجه شده است.

باران‌های گاه‌وبی‌گاه، گل‌ها را خیس می‌کند به حدی که زنبورها نمی‌توانند داخل شوند و در واقع موفق به کشف شهد نمی‌شوند. حتی زنبورهایی که وارد گل‌ها می‌شوند نیز به علت خیس بودن گل‌ها نمی‌توانند بیرون بیایند و به این ترتیب فرایند جمع‌آوری شهد برای زنبورها چالش‌برانگیز شده است. چهار سال پیش، کمیسیون اروپا استراتژی ۱۰ ساله تنوع زیستی خود را با هدف قرار دادن محیط طبیعی این قاره در مسیر بهبودی تا سال ۲۰۳۰ به تصویب رساند.

ماه عسل فرانسوی‌ها تلخ‌تر از همیشه

بر اساس این استراتژی، اتحادیه اروپا مناطق طبیعی موجود را با حفاظت دقیق از تنوع زیستی گسترش خواهد داد و نقاطی را که پتانسیل بالایی برای جذب و ذخیره کربن و جلوگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی دارند، بهبود خواهد داد.

اوایل این هفته، شورای اتحادیه اروپا لایحه مهمی را تصویب کرد که هدف آن تقویت تنوع زیستی این اتحادیه است، اما کارشناسان می‌گویند بدون رسیدگی سریع به تغییرات آب‌وهوا، آفت‌کش‌ها و از بین رفتن زیستگاه، زنبورها ممکن است برای همیشه ناپدید شوند و اکوسیستم جهانی را با مشکل روبه‌رو کنند.

ماه گذشته نیز زنبورداران بوسنیایی، شرایط اقلیمی را دلیل اصلی کندوهای خالی عنوان کردند. اهالی این کشور بر این باور بودند که محیط‌های طبیعی تغییریافته ناشی از تغییرات آب‌وهوا باعث شده است تا زنبورها برای یافتن شهر، تقلا کنند. آن‌ها مدیران کشوری را نیز مسئول این بازار بی‌رونق تولید عسل می‌دانستند زیرا از نظر آن‌ها دولت باید یارانه‌ای را به این صنعت اختصاص دهد تا هم اکوسیستم کشور بهبود پیدا کند و هم شاغلان این حوزه بتوانند با تولید عسل درآمدزایی کنند.

ماه عسل فرانسوی‌ها تلخ‌تر از همیشه

نظر شما