شناسهٔ خبر: 67305705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

افتتاح پروژه بیمارستان ولیعصر اراک بعد از بیست سال در دولت سیزدهم

به گزارش مفدا اراک؛ دکتر امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت استان رخ داده که نتیجه زحمات و تلاش های شبانه روزی همکاران، مدیران و مسئولان استانی و دانشگاهی فعلی و قبلی است.

صاحب‌خبر -

ی ضمن اشاره به تعداد بسیار بالای پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت، بیان کرد: ۲ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کل کشور و در شروع به کار دولت سیزدهم تعریف شد؛ که از این تعداد به طور میانگین ۷۰ پروژه سلامت در اختیار استان مرکزی بود و تلاش کردیم تا در سریعترین زمان ممکن پروژه های مطرح شده را به سرانجام برسانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اقدامات درخشان دولت سیزدهم، ادامه داد: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، ارائه نسخه الکترونیک، طرح دارویار، پوشش بیمه رایگان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری و... از جمله این اقدامات است و به زودی نیز ۴۸ پروژه با تنوع های مختلف درمانی، بهداشتی، تجهیزاتی و اورژانس با ۹۳ هزار مترمربع متراژ در سطح استان با هزینه‌کرد ۲۱۷۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد و در طی دو سال، ۵۳۱ میلیارد تومان تجهیزات به استان وارد شده است.
وی با تشریح وضعیت نهایی ۴ پروژه بیمارستان های حضرت ولیعصر(عج)، زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، فاز سوم آیت اله خوانساری و مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س)، ابراز داشت: به زودی نقل و انتقال این پروژه های با رعایت کامل حقوق بیماران و در نظر گرفتن سلامت مردم انجام، و این مراکز وارد مدار خدمت رسانی به مردم خواهند شد و امیدواریم اصحاب رسانه با تبیین و تشریح این اقدامات مهم برای مردم و همشهریان باعث امیدآفرین و افزایش روحیه مردم و در نهایت افزایش مشارکت در انتخابات شوند.

رئیس دانشگاه با اشاره به بیمارستان زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، گفت: این بیمارستان آماده پذیرش بیمار است و هیچ مشکلی در افتتاح آن وجود ندارد و مقرر است‌ تا چند روز آتی بیمارستان‌های سینا رضایی آشتیانی، فاز سوم آیت الله خوانساری و حضرت ولیعصر(عج) شروع به فعالیت کنند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) اراک نیز تصریح کرد: این مرکز ۴۴ تختخوابی خیّرساز نیز آماده پذیرش و دیالیز بیماران است.

نظر شما