شناسهٔ خبر: 67305704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پیوستن کوبا به پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دولت جمهوری کوبا تصمیم گرفته است تا برای حمایت و کمک به تلاش‌های مشروع بین‌المللی به منظور پایان دادن به نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین، به پرونده جمهوری آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری بپیوندد.
 
وزارت امورخارجه کوبا اعلام کرد که با استناد به ماده 63 اساسنامه این دیوان و با رعایت دقیق تعهدات خود به عنوان کشور عضو کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی، از حق خود به عنوان کشور ثالث برای پیوستن به این پرونده استفاده می‌کند.
 
هدف اصلی از این شکایت در مرجع اصلی قضایی سازمان ملل متحد، توقف جنایات علیه مردم فلسطین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی است. این رژیم با مصونیت کامل و تحت حمایت دولت ایالات متحده، تعهدات خود را به عنوان یک قدرت اشغالگر تحت کنوانسیون چهارم ژنو نادیده می‌گیرد.
 
دولت کوبا تاکیدکرد که در دنیای امروز نسل‌کشی، آپارتاید، جابجایی اجباری و مجازات جمعی جایی ندارد و جامعه جهانی نیز آن را تحمل نمی‌کند.
 
پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌ بود.
 

نظر شما