شناسهٔ خبر: 67305595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

واکسیناسیون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک در منطقه صعب العبور سروند شهرستان لالی

سرپرست اداره دامپزشکی لالی گفت: بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک در اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه «سروند» شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

محسن پاک نژاد سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان لالی با اعلام این خبر گفت: اردوی جهاد دامپزشکی در منطقه کوهستانی و سخت گذر سروند شهرستان لالی به مدت دو شبانه روز با همکاری نیروی مقاومت بسیج ناحیه عشایری، بخشداری و اکیپ‌های دامپزشکی برگزار گردید.

او در ادامه گفت: در این اردو جهادی دامپزشکی خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از قبیل، واکسیناسیون دام‌های موجود بر علیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز در دام سبک، هاری در سگ‌های گله و نگهبان، ویزیت و درمان رایگان، سم پاشی دام و جایگاه نگهداری و ارائه آموزش و ترویج با موضوع آشنایی و پیشگیری با بیماری‌های دامی ارائه گردید.

آقای پاک نژاد همچنین افزود: در این اردو جهادی بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک بر علیه بیماری آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان لالی با اشاره به سیاست‌های اجرایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان گفت: اردو‌های جهاد دامپزشکی در راستای ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به دامداران و جامعه روستایی و عشایری برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول هم چنین افزود: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بهبود تولیدات دامی و توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری برگزار گردید.

نظر شما