شناسهٔ خبر: 67393143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فرماندار تیران و کرون:

سلامت انتخابات در ۷۲ شعبه اخذ رأی تیران و کرون مورد تاکید است

معاون فرماندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات تیران و کرون گفت: سلامت و امنیت انتخابات در ۷۲ شعبه اخذ رأی این شهرستان مورد تاکید و تحت نظارت گروه بازرسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، امیر عرب صبح امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در جلسه گروه بازرسان و کمیته‌های اجرایی انتخابات تیران و کرون اظهار کرد: سلایق سیاسی در برگزاری انتخابات نقشی ندارد و متولیان اجرای این اقدام مهم بر سلامت، امنیت و مشارکت مردم تمرکز دارند.

وی افزود: گروه بازرسی انتخابات با حضور هشت نفر در فرمانداری فعال شده است و این افراد بر تمام فرآیندهای برگزاری این حماسه بزرگ در این منطقه نظارت دارند و کلیه ۷۲ شعبه اخذ رأی تیران و کرون تحت نظارت گروه بازرسی است.

معاون فرماندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات تیران و کرون ادامه داد: بازرسان در اکیپ‌های جداگانه از شعب اخذ رأی بازدید می‌کنند و چنانچه موضوع خاصی از مصادیق تخلفات مشاهده شود مسئله به نماینده فرماندار در همان شعبه گزارش و تا رفع مشکل پیگیری لازم انجام می‌شود.

عرب اضافه کرد: ۲۰۰۰ نیروی اجرایی و پشتیبانی انتخابات در تیران و کرون به حسن اجرای کار توجه دارند و همواره نسبت به رأی مردم امانت‌دار خواهند بود.

وی ادامه داد: هیئت بازرسی از زمان آغاز فرآیند انتخابات کار خود را آغاز کرده و بر فعالیت‌ها تا روز انتخابات نظارت داشته است، اما در روز برگزاری نظارت بیشتری وجود دارد.

معاون فرماندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات تیران و کرون با اشاره به مصادیق تخلفات انتخاباتی، تصریح کرد: تأخیر در حضور عوامل شعبه، آمادگی نداشتن شعب در برگزاری انتخابات، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، مخدوش شدن برگه رأی توسط اعضا، رأی دادن بیش از یک‌بار، اخذ رأی افراد کمتر از ۱۸ سال، تقلب در شمارش آرا، پلمب نشدن نهایی صندوق، دخالت بی‌مورد و خلاف قانون در انتخابات، رأی با مدارک افراد فوتی یا حضور نداشتن فرد در پای صندوق رأی از جمله مصادیق تخلفات انتخاباتی است.

عرب تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده مصادیق تخلفات، مراتب را به گروه بازرسی مستقر در فرمانداری یا تیم سیار بازرس اعلام کنند تا به موقع مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هواداران کاندیدهای انتخابات فرصت تبلیغاتی ندارند، گفت: نصب عکس نامزدها در شعب ممنوع است و چنانچه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغی انجام شود با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون فرماندار تیران و کرون با اشاره به مشارکت مردم، افزود: بر اساس تجربه و سوابق قبلی، مردم تیران و کرون حضور حماسی در انتخابات خواهند داشت و این حماسه در آرامش و امنیت برگزار می‌شود.

نظر شما