شناسهٔ خبر: 67305546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشاورزان مقصر در آتش گرفتن منابع طبیعی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

اهواز- ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: کشاورزانی که با آتش زدن مزارع خود باعث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌شوند به عنوان متخلف به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

سید جمال موسویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: توصیه‌های زیادی از سوی دادگستری و دستگاه‌های مرتبط، برای جلوگیری از آتش زدن مزارع به کشاورزان ارائه شده اما متاسفانه همچنان این اقدام از سوی برخی از آنها انجام می‌شود.

وی گفت: در صورت ادامه این روند از سوی کشاورزان با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد چرا که بیشترین عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به دلیل سرایت آتش از مزارع است.

موسویان ادامه داد: به عنوان مثال روز گذشته به دلیل سهل انگاری یک کشاورز بر اثر آتش زدن باقی مانده محصولات یک مزرعه، کوه بدیل از توابع بخش تشان بهبهان بر اثر سرایت آتش دچار حریق شد.

بنا به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان از ابتدای امسال تا کنون ۶۵ آتش سوزی در منابع طبیعی استان رخ داده است.

وی افزود: بعد از ۱۸ ساعت آتش‌سوزی با کمک مردم منطقه و دستگاه‌های مربوطه مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهار کرد: بیشترین خسارت در این آتش سوزی به پوشش گیاهی منطقه وارد شد و درختان آسیب کمتری دیدند.

به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان از ابتدای فصل برداشت در استان نسبت به جلوگیری از آتش‌زدن باقی مانده محصولات در مزارع هشدار داد اما همچنان این اقدام از سوی کشاورزان استان انجام می‌شود.

هفته گذشته نیز بخشی از جنگل‌های زاگراس در سه شهرستان خوزستان طعمه حریق شد.

نظر شما