شناسهٔ خبر: 67305477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۰ پروژه سلامت محور در استان زنجان افتتاح شد

۱۰ پروژه سلامت‌محور در سفر امروز معاون وزیر بهداشت به استان زنجان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

۱۰ پروژه سلامت محور در استان زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، همزمان با سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به زنجان و ارتباط ویدیوکنفرانسی با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، ۱۰ پروژه سلامت‌محور در استان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پارک علم و فناوری، بخش تخصصی سوانح سوختگی و دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته در بیمارستان آیت‌الله موسوی، دو خوابگاه متأهلی دانشجویان، مرکز جامع سلامت شماره یک، خانه بهداشت مامالان در شهرستان طارم و بهستان در شهرستان ماهنشان، بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی شهرستان ماهنشان و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه، پروژه‌هایی هستند که در سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفتند.

پارک علم و فناوری با کاربری پژوهشی با مساحت ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار هزینه‌شده ۲۲۰ میلیارد ریال، افتتاح شد. 

بخش تخصصی سوانح سوختگی با مساحت۶ هزار و ۷۸۸ متر مربع در ۴ طبقه احداث شده و دارای ۲۸ تخت بستری سوختگی، ۷ تخت BICU (مراقبت‌های ویژه سوختگی) و ۷ تخت بستری اورژانس است.

 طبقه همکف این بخش شامل اورژانس، اتاق عمل سرپایی، بخش BICU (مراقبت‌های ویژه) و اتاق‌های شستشو، طبقه زیرزمین شامل اتاق‌های عمل و ریکاوری و تجهیزات پزشکی شامل رادیوگرافی، ونتیلاتور و ... و طبقات اول و دوم شامل بخش‌های بستری است.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با آخرین استاندارد‌های روز دنیا طراحی و احداث شده و مجهز به اتاق‌های ایزوله فشار منفی (جهت جلوگیری از انتشار آلودگی) است.

دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶ اسلایس بیمارستان آیت‌الله موسوی نیز با ۱۱۰ متر زیربنا برای اولین بار در زنجان با تکنولوژی بالا جهت تشخیص بیماری‌های قلبی، عروقی و نارسایی‌های قلبی بهره‌برداری شد.

۲ واحد خوابگاه متاهلی جمعا به مساحت سه هزار و ۱۶۸ مترمربع با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌ها بود که افتتاح شد و در اختیار دانشجویان متاهل دارای فرزند قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع سلامت شهری شماره یک زنجان، دارای هزار و  ۲۹۶ مترمربع زیربنا، ۱۷هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش و ۲۶ نیروی شاغل است.

خانه بهداشت روستای مامالان شهرستان طارم با ۲۳۰ مترمربع عرصه و ۷۶ متر مربع زیربنا، در یک طبقه احداث شده و جمعیت تحت پوشش آن ۴۷۲ نفر است.

خانه بهداشت روستای بهستان شهرستان ماهنشان دارای مساحت کل ۱۷۸ متر مربع و زیربنای ۷۶مترمربع است و در یک طبقه احداث شده و ۴۹۷ نفر جمعیت تحت پوشش خواهد داشت.

بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی ماهنشان نیز با ۸۰ مترمربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پایگاه فوریت‌های پزشکی سلطانیه هم با ۱۲۵ متر مربع  زیربنا و ۲۰ میلیاردریال اعتبار از دیگر طرح هایی بود که امروز در زنجان به بهره برداری رسید.

نظر شما