شناسهٔ خبر: 67305286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس در گفت‌وگو با ایلنا:

مناظره‌ها شرایط را به نفع پزشکیان رقم زد/ دانشجویان امیدوار شده اند

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس در گفت‌وگو با ایلنا: رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس گفت: اتفاقاتی مانند مناظره پزشکیان و مواضع ظریف به مراتب شرایط را به نفع پزشکیان رقم زد و باعث شد تا گروه های مختلف سنی، صنفی و اجتماعی بیشتری به ستاد او در شیراز رجوع کنند که بیانگر واکنش مثبت مردم به انتخابات است.

صاحب‌خبر -

سید عبدالرزاق موسوی در گفت و گو با ایلنا و با بیان اینکه نگرانی اصلاح طلبان در روزهای نخست انتخابات و بعد از تایید صلاحیت ها به مراتب بیشتر از اکنون بود، گفت: امیدواریم موج و اظهار تمایل برای مشارکت روز به روز در میان تمام آحاد مردم بیشتر شود و در نهایت در روز 8 تیرماه به اوج برسد.

وی به موضوع عدم واکنش مثبت قشر دانشجویان، فرهنگی و بانوان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی تمام گروه ها و اقشار دارای خواسته های عمومی و اختصاصی هستند که خواسته و انتظارات عمومی در میان تمام اقشار مردم و جامعه برابر است.

موسوی با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم به دنبال حداقل های اجتماعی، برخورداری ازآزادی های عمومی، عدم تبعیض و بی‌عدالتی هستند و از فساد و فقر رنج می برند، ادامه داد: قشر دانشجو دارای منافع خاص است و همواره با تلاش و جست و جو به دنبال بررسی موضوعات می رود؛ دانشجویان همواره از روحیه آزادی و آزادگی برخوردار هستند.

دانشجویان از وضعیت موجود در دانشگاه ها نگران هستند

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان از وضعیت موجود در دانشگاه ها نگران هستند، بیان کرد: ستاره دار کردن و تعلیق دانشجویان با هر برخورد و اظهار نظری که مخالف نظر دانشگاه است امری منطقی و زیبا نیست ؛ در حالی که دانشجویان با مشکلات متعدد و چالش های بسیاری مانند اشتغال مواجه هستند.

وی با طرح این سوال که در این فضای انتخاباتی آقای پزشکیان می تواند پاسخگوی نیازهای این قشر باشد یا خیر؟ گفت: با یک بررسی از فضای دانشگاه و دانشجویان شاهد امیدوار شدن بخشی از دانشجوها به انتخابات هستیم.

مناظره‌ها شرایط را به نفع پزشکیان رقم زد/ دانشجویان امیدوار شده اند

دانشجویان به دکتر پزشکیان امیدوار شده اند

موسوی تصریح کرد: با توجه به سابقه روشن و گذشته شفاف دکتر پزشکیان و موضع گیری های وی نسبت به مسائل دانشجویان و دانشگاه باعث شده تا قشر دانشجو به آقای پزشکیان امیدوار شود و تقویت این موج بستگی به آقای پزشکیان دارد که تا چه اندازه می تواند اعتماد این قشر مهم را جلب کند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس با اشاره به اینکه افراد در ارتباط با آقای پزشکیان هم نقش مهمی در تقویت آرا دارند، گفت: جلب اعتماد توسط دکتر پزشکیان در گروه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در انتخابات پیش رو دارد.

هنوز حضور دانشجویان در فضای انتخابات مطابق انتظار ما نیست

موسوی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون فضای جلب اعتماد آقای پزشکیان در بعضی از گروه ها ایجاد و در دیگر گروه ها و اقشار در حال ایجاد است، ادامه داد: اگرچه فعالان دانشجویان در انتخابات حضور دارند اما هنوز حضور دانشجویان در این فضا مطابق انتظار ما نیست.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس افزود: باتوجه به اینکه اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی بسیار گسترده است؛ بنابراین دکتر پزشکیان در این حوزه علیرغم مخالفت ها و همکاری های ضعیف با مجلس یازدهم می تواند اتفاقات مناسبی مانند انتخاب وزرا، مدیران، بودجه و ... را رقم بزند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از دو طریق می تواند ارتباطش با مجلس شورای اسلامی را تقویت کند، بیان کرد: برخورد رییس جمهور با مجلس از گزینه های مهم در این بخش است که دکتر پزشکیان می تواند ارتباط خوبی را با نمایندگان به دلیل حضور در چند دوره مجلس شورای اسلامی رقم بزند.

مناظره‌ها شرایط را به نفع پزشکیان رقم زد/ دانشجویان امیدوار شده اند

نمایندگان مجلس با پزشکیان همکاری خواهند کرد

موسوی با بیان اینکه در صورتی که مطالبات اجتماعی پشت سر دولت و رئیس جمهور انعکاس پیدا کند مجلس شورای اسلامی به رغم اختلاف سیاسی خودش را موظف به همکاری با رئیس جمهور می داند، گفت: نمایندگان مجلس به رغم اختلاف سیاسی با رئیس جمهور به دلیل اینکه باید پاسخگوی مطالبات مردم و حوزه انتخابیه باشند با رئیس جمهور و آقای پزشکیان همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه با فضای فعلی جامعه و کشور پزشکیان می تواند در کمترین حالت پاسخگوی مطالبات حداقلی مردم و جامعه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما